Igelkotte!

Jag hittade en liten igelkott på min altan!


(Klickbar bild)

Jag sprang in och gav den lite Gourmet Kattmat (Blötfoder!) och den sniffade i luften och såg väldigt glad ut när den fick syn på maten! Den åt så det smaskade om det! Så söt så! Sen visade jag den för Tindra. Hon fick sitta i mitt knä och kolla medan den åt. Hon har lite svårt för att viska.. men men.. ;) hehe! Och så sa jag: "Det är en igelkott. Den kan man inte klappa för den sticks!" då pekade hon på den och sa: "Icks" haha!
Precis som mormors kaktusar! ;)
Sen när vi kollade på bilderna på datorn så sa jag: "Titta, igelkott" då sa hon: "Kåå" haha!

Nej nu ska jag oxå klä på mig! Tintin har en söt klänning som hon fått av mormor på sig idag! Vad jag ska ha är en annan fråga! hahaha! 26 grader visar mätaren nu.. I solen alltså!

Kommentarer
Postat av: Linn

Så lite så! :)



Ja, haha, han är jättefin i färgen.. på sommaren iaf, för när vinterpälsen åker på är han mer fux-älg-brun färgad.

Men på sommarn är han härligt silversvart, eller vindott som färgen heter på isländska..

Och fläckarna, jaduuu.. typ så! :D haha.

Han liksom är sådär året runt, känns lite apelkastad i färgen, men jag vet faktiskt inte :P min lillplutt.

2009-05-07 @ 10:29:02
URL: http://lillusen.blogg.se/
Postat av: Linn

Tack! =)

Jag är ju nyinflyttad, eller ja ny o ny..

i slutet av febr hit till vallentuna, från norrtälje. Så han står vid Angarn nu, straxt innan vallentuna. Innan stod han mot rådmansö! :)

2009-05-07 @ 10:42:21
URL: http://lillusen.blogg.se/
Postat av: Kim

värsta söt :)

2009-05-08 @ 14:38:01
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0