Recept!

Jag skulle bara vilja tipsa om ett gott recept!

Du behöver:
  • Tomater i olika former/storlekar/sorter/färger (T.e.x coctail tomater, körsbärstomater och så föredrar jag kvisttomat!)
  • Lufttorkad skinka, t.e.x Parmaskinka
  • Parmesanost
  • En röd lök
Skiva tomaterna/dela i halvor (Om man vill. De små) och lägg dem i en ugnssäker form. Skiva löken och strö över.

Lägg skinkan i strimlor jämt över tomaterna och löken.

Ta ett rivjärn eller en potatisskalare (
Att föredra) och skiva ner parmesanosten över alltihopa. Se till att det täcker hela formen.

Sätt ugnen på 175 grader och ställ in i mitten tills osten smält eller tomaterna är mjuka.
 Viktigt! Bränn inte osten! Den blir bara mjuk, den smälter inte som när man gör varma mackor!

Servera med couscous eller bulgur och en god bönsallad!
Smaklig måltid!!


Om ni provar receptet så säg gärna till vad ni tyckte! Jag har nämligen kommit på det själv och håller på att utveckla det!
Nu ska jag t.e.x prova att ha i lite feta/getost i tillsammans med parmesanen!
Kommer med uttalande om det nya i receptet senare i helgen!! ;)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter smarrigt. det ska jag testa;)

2009-05-22 @ 22:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0