Snott av ida! ;)

Ida hade den här roliga fråge grejen på sin blogg och jag tyckte det skulle vara kul att fylla i! bara jag kommer ihåg allt!!

Graviditeten

*Vilka/vilket var ditt favorit plagg?
Mina sportbyxor och tjocka tröjor och t-shirts.
*Vad var din/dina favorit rätter?  Jag hade nog ingen direkt..
*Vad var dina/din favorit dryck?  Fanta, eftersom jag inte kunde dricka cola!
*Vad tyckte du inte om? Cola!
*Vad var du mest sugen på? Sura frukter, som persika, mandariner och gröna äpplen.
*Hade du halsbränna? Ja gud ja!
*Hade du foglossning? Frutansvärt mycket sista 4 månaderna.. Aj aj aj...
*Hade du sammandragningar? Ja har inte alla det?
*Mådde du illa? "Bara" de första 3 månaderna! ;)
*Vilken sovställning var bäst? På vänster sida! Eller på "mage"...

*När var din BF dag? 8 Nov enligt mig/Sista mensen, 9 enl. BM och 10 enligt UL!

*Gick du över tiden? Nej
*Hur mycket gick du upp i vikt? 22 kg.........
*Hade du mycket vätska i kroppen? sista månaden svällde jag som ett lik i en å! haha!
*Hur var ditt psyke? Upp och ned.... Ibland överlycklig ibland deppig! men det berode mest på smärtan o.s.v...
*Gnällde/klagade du? Massor antagligen!
*Vad trodde du det var för kön?  Det kändes som en flicka! Och det var det! ;)
*Visste du vad det var för kön? Nope!
*Var du rädd för något? I början var det förlossningen, sen var det nålarna! ;)
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade ingen aning, bara att jag inte ville ligga på rygg!
*Hur ser du på graviditeten idag?  Det var hems och underbar på samma gång! Men jag gör nog inte om det!

Förlossningen

*När började din förlossning?
5 Nov 2007
*Hur började den? Vattnet gick och jag ringde BB: Fick komma in men bebiseb var inte fixerad så jag fick ligga kvar...
*När åkte du/ni in till förlossningen? Runt 7 tiden tror jag!
*Varför? De tyckte att jag skulle in eftersom bebisen inte var fixerad än!
*Vem/vilka åkte du in med? Min pappa och Tindras pappa
*Fick du/ni åka hem igen? Nej fick ligga kvar i 2 dagar.. Sängliggandes....
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Danderyds BB
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Patrik
*Tog du nått smärtstillande? Epidral och lustgas!
*Vad tyckte du var jobbigast?  Värkarna innan jag fick Epiduralen, men inte jätte farliga! Mest jobbiga bara...
*Var du rädd för något? NÅLARNA!!! Ville eg. inte ha Epidural, men hade så ont och orkade inte mer så jag tog ändå..
*Hur lång tid tog det? Samanlagt 62 timmar och 18 min f.o.m vattnet gick. Själva förlossningen tog väl 14 timmar!
*Hur ser du på förlossningen idag? Hellre föder jag barn än är gravid!! ;)


Mammas älskling!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0