Heldag!

Igår hade jag och Tindra en mysdag! Vi började dagen på altanen där jag möblerade om lite i rabatten och flyttade de låga växterna framåt och de högre bakåt.. Hade råkat göra en miss där i fjol...
Medan jag höll på där så sprang Tindra runt på gräsmattan och jagade katterna. När jag var nästan klar så tittade jag upp och hon var borta!
Paniken spred sig i kroppen! Men hon hade bara gått till lekplatsen och satt på en sån där motorcyckel som sitter på en fjäder, som gungar.... Hon gillar dom trots att hon ramlade av en förut.

Så vi lekte ett tag där och det satt en tjej och gungade på ena gungan som jag tror hade någon slags cancer för hon hade inget hår... Alltså det var inte rakat... Men iaf. Hon var såååå söt! Hon satt och sjöng för sina mamma som satt på kanten i gräset och läste. Hon var jätte duktig och sjöng "Håll om mig" och "Värsta slagern"... Så himla sött!
Längtar tills Tindra kan sjunga för mig! ^^

Sen när det var dags för lunch ville inte Tindra alls komma in! Så hon fick vattna blommorna på altanen medan jag lagade maten. Men det dög inte så länge och hon vart grinig och gnällig. Det är vid sådana tillfällen man önskar att man kunde trolla!

Efter lunch så sov hon. När hon vaknade på ovanligt glatt humör så klädde vi på oss igen och gick (!!) ner till stallet och kollade på hästarna. Men hon vart lite arg för att hon inte fick gå som hon ville.... Så vi gick och tittade på kaninerna och guldfasanerna istället. Hon var jätte imponerad av fåglarna och sprang runt och skrek "Pippi". Hihi!
Blir nog en lite djurskötare av henne oxå! ;)

Sen lekte vi en stund på lekplatsen vid fritids/lommarskolan. Där hade de inte heller några bra barngungor! Måste man gå 10 mil för att ens barn ska kunna gunga? Jag tror den närmsta gungan som hon kan gunga på är dagis och dit kan man ju inte gå förrän de stänger kl halv 7!!

Till middag vart det spagetti och köttfärssås. Gottigt!!
Sen busade vi resten av kvällen tills Extreme Home Makeover började! Då var det dags för skruttan att sova!

Sen satte jag och grät resten av kvällen! haha! Först till Ex Home Makeover och sen till Grey's Anatomy!

Efter det var der dags för sängen och Anime!
Har börjat kolla på "Full Metall Alchemist" men hade råkat få den med engelskt tal... Men men... Sen ska jag kolla på "I My Me - Strawberry Egg" son handlar om en man som tar jobb som en kvinlig lärare på en skola för tjejer.. Haha! Kan det bli bättre eller?

Nej nu måste jag kurera mig klart och klä på mig och Tindra! halsen är igensvullen igen så jag har druckit ett glas c-vitamin, thé med 3 st Läckerol i och snart ska jag ta mig en Baffusin!
Jag vill inte gå till någon läkare, trots att jag sa för en vecka sen (Eller var det två?) att om det inte gått över om en vecka så skulle jag gå... Men jag vill inte komma till nån pervo läkare och min husläkare är lite virrig, men hon är bra! kanske ska ringa henne då? Minns bara inte vad hon heter! haha!

Nej, klä på dags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0