Mys och Panik!

Igår hade vi en slö/mysdag, jag och Tobias. Först gick jag som en zombie hela dagen och vet ni varför? Jo jag tänkte inte en enda tanke på två timmar!! Vet ni hur länge sedan det var? Och hur skönt det var att inte tänka?

Stackars Tobias vart ju lite orolig för jag var som i koma, fast levande.. Eller ja.. Zombie tillstånd! haha! Men sen kom dom ju tillbaka tankarna och då räckte det med att han kom och kramade mig i sängen så vart jag glad igen sen! :) Han är underbar min Tobias!

Sen delade vi en pizza hos hans kusin (Tror jag det var? Svårt att hålla reda på alla! haha!) och spelade lite tv-spel. Jag trodde jag skulle Kick-ass, men jag dog bara hela tiden.. Inge kul alls... Haha! Fast jag dödade båda en gång var! Moahaha! Det var faktiskt ett svårt spel och det är alldeles för många knappar på konsollerna nu för tiden! Så det så!

Vart slickad i stjärtskåran av hans iller oxå, kusinens alltså. Nikita tror jag hon hette. Söt liten sak faktiskt! Även om hon envisades med att killa mig under fötterna! Jag som är dödligt kittlig under fötterna!! Fick jaga iller i badrummet oxå! Hon slickade på toaborsten och drack avloppsvatten! blä! Tur att jag är smartare än en iller! hehe! Fick ut henne tillslut i alla fall!

Sen gick vi tillbaka hem efter en stund. Jag fick ont i magen av pizzan, men inte som jag haft i veckan! Utan mer... Magknip i nedre delen av magen! Och jag har inte haft ont varken igår eller idag i övre delen.
Men i alla fall!...

Vi kom hem och skulle dricka lite vin. Men hade ingen skruvis så vi gick över till hans mamma och lånade en. Fick jag mysa lite med hundarna med! hihi!
Fick upp flaskan tillslut! Vi drack Piccini Chianti medan vi pratade och myste. Började med sanning och konka men ingen av oss orkade konka så det vart bara att vi frågade varandra saker ändå! ;)

Ett riktigt gott vin som jag rekomenderar om man bara ska ha för att dricka. Alltså inte till mat. Och kostar bara 75 kr på systemet!

Pratade fram till ca halv 2 på natten. Kollade på ett avsnitt av Smallville och sen hade vi mys innan vi lade oss! ;)
Sen var det dags att åka hem idag. Inte så kul, men jag saknade ju lilla Tintin och katterna!

Jag försökte få Tobias att gå med på att komma hit nästa helg och umgås med min lillebror! hehe! Vi får se hur det blir med det!

Kom hem efter att ha hämtat Tindra som hade däckat i vagnen när jag kom. Kollade sängen först, sedan soffan och resten av lägenheten! Inget kiss! WOHO! Läs mer om det här!

Och Tindra vart helt hysterisk när jag väckte henne. Det brukar hon ju bli, men nu kändes hon lite varm. Men hon vart lite gladare efter ett tag när hon fick pepparkakor och saft. Men var fortfarande smågnällig till och från.
Läste lite saga för henne och då var hon lugn och lite gladare. Men sen kom hon och sa att hon hade ont!
Jag frågade vart hon hade ont och hon pekade på höften, magen och huvudet!

Och flera gånger kom hon och sa att jag skulle blåsa på hennes huvud. Så jag ringde mamma och frågade vad jag skulle göra. Tog tempen på henne och hon hade 39.9 grader!!!!
Tänkte att det kunde inte stämma för hon kändes inte SÅ varm! Så jag tempade igen och då var det 39.7 grader!

I med en alvedon, ligga i bara blöjan och lite glass och saft. Fast först ville hon inte ha någon glass alls! Bara skrek och skrek. Jag ringde sjukvårdsupplysningen vart nya kort-nr inte funkar på Skype så jag fick fylla på mobilen under tiden jag satt i kö! Och när jag äntligen kommit fram och förklarat allt för 2 olika personer tycker dom att jag ska ringa upp Patrik och fråga massa saker de ville veta och sen ringa tillbaka! Så det gjorde jag.. Telefonkö och samtal tog samanlagt en timma! Vågar inte ens kolla saldot på mobilen....

Men de tyckte att om hon inte blev rosslig, pipig och hes eller fick över 40 graders feber så skulle jag bara fortsätta med alvedon och ge henne mycket vatten. Annars skulle vi ta oss till akuten!
Och så skulle jag kolla upp hennes hosta hon får varje gång hon är förkyld för det gick att göra något åt.

Nu ligger hon och sover i soffan. Har ställt bordet mot så att hon inte ska trilla ned. Vill inte bära in henne i hennes rum riktigt än ifall hon vaknar. Hon får hamna lite djupare i sömnen först.

Ska ställa klockan på väckning runt 3-4 tiden i natt och gå upp och kolla henne. *Gäspar* Men vad gör man inte för sitt älskade hjärta!
Hoppas att det gått över i morgon!

Nu ska jag...... Ja tv kan jag ju kolla på från sängen då... Eftersom soffan är upptagen.... Ta en Ipren och dricka lite vatten kanske för jag är lite uttorkad idag känner jag....
Oj vad långt det blev! Sorry!

Ha det!

kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

Kul att det funkade med lilla Tarzan. :)

2009-11-16 @ 09:25:21
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0