Massa!

Varför ska det vara så svårt att få hjälp här i Sverige? Först AMS där ingen kan något om något, sen ringde jag vårdcentralen för Tindras hosta som hon haft till och från i två månader nu. Där fick jag svaret: Barnläkarmottagningen. Men inget nr finns dit i Norrtälje! Ska jag ringa till Barnl.mott. i Sthlm då? För där fanns det massa nr! Jag trodde ju att man ringde vårdcentralen och fick en tid på barnläkarmottagningen därifrån!

Men tydligen så har de slutat med att boka dagar i förväg och man får bara tid samma dag. Och dessa tider tar slut 08.30 på morgonen, 30 min efter att de öppnat telefonväxeln! Så har man sjukt barn gäller det att ringa prick 08.00 för annars får man kanske ingen hjälp! Helt sjukt ju!
Fick annars nr till Primärvårds Jouren.... Vad det nu är? Men det är ju lixom inget akut och Jour låter akut! haha!

Ja ja får ringa i morgon bitti igen då och se om man får någon tid....

Nu väntar jag bara på samtal från CLL/Gamla Komvux/"vad de nu heter nuförtiden" ang. grundämnena jag måste plugga upp! Hoppas att de kan svara på det här om Matten och Dyskalkykli frågan! Om jag måste göra en utredning först eller om man kan få hjälp ändå!

Jag kan ju passa på att berätta lite om gårdagen oxå!
Den var rätt så mysig! ^^
Först var det massa mys och bus hemma innan vi knatade ner på byn för jag skulle kopiera papper och sånt. Rena rama rånet att gå till Ingenjörskopia! 3 kr per kopia tar de! När P jobbade där var det 2 kr... Jag tyckte det var dyrt redan då!
Han svindlar ju så man blir yr!
Jag lyckades trots det pruta två kronor! haha! Även om han gick i vinst med minst 80% på det ändå....

Men jag fattar inte hur han kan tro att han har så bra rykte! Enda anledningen till att hans företag går runt är ju för att det inte finns något annat!

Men Tindra somnade på vägen ner så hon var lite tråkig! Sen mötte vi Tove efter att jag fått mina papper kopierade och blivit rånad! Umgicks med henne ett tag och det var trevligt för det var länge sedan!
Efter det gick vi upp till H&M och jag kollade på lite kläder jag ville prova. En klänning, ett linne, en skjorta och ett par byxor. Hängde undan byxorna och skjortan tills i morgon när lönen kommer! hehe!
Linnet var konstigt... Man måste nog ha tuttar för att det ska sitta snyggt.. Och klänningen var för stor i stlk S! haha!

Sen när mamma slutade kl 5 så var det hennes tur att prova klänningar och jag och Tindra var smakråd! Hon hittade en som var jätte fin tillslut! :)
Sen gick vi in på Lekplaneten och kollade på kök åt Tindra! Hittade ett fint från Brio som jag ska köpa! Mamma/mormor får köpa kastruller och sånt till! hihi!

Sen ville jag inte gå hem, för det är så tråkigt hemma, så vi gick till ridskolan och kollade på hästarna och matade kaninerna! Tindra ville ha alla hästar! haha!
"Tinna ha den!" Sa hon och pekade på hästarna en efter en! ;) Jag sa att det får du prata med pappa om han tjänar mer pengar än mig! hihi!
Vi var kvar där ett bra tag men hann inte se någon lektion för de hade teorilektion när vi kom och det var så långt till nästa så vi (jag) orkade inte vänta!



Vi kom hem och pratade med P på MSN! Han har rakat av sig håret!!!!! Jag trodde han hade lite hår kvar åtminstone men han är HELT SKALLIG!!! Tindra verkade inte reagera på det iaf (Vi pratade över cam) och om P tycker att det är snyggt så är... det... väl.... det.....
HAHAHA! Nej seriöst... Ska han ha sådär måste han åtminstone ta bort pollisarna! Det ser ju kul ut! Själv föredrar jag ju hår! Tycker alltid att det är snyggast!

Sen var det dags för läggning.... Tindra VILLE INTE!! haha! Helt hysterisk när jag skulle byta blöja och sätta på pyjamas! Vi brottades i soffan och sen i sängen! Och hon gallskrek: "Vill inte! Vill inte! Vill inte!" Haha! Jag kan ju inget annat än att skratta åt henne när hon är sådär!
Min lilla skrutta är stor och har fått egen vilja! ;)
Hon höll på i en timma ungefär innan hon somnade! Jag skulle sova med henne tillslut och hon vart rasande när jag gick ut för jag var ju tvungen att bada och tvätta håret och jag kan ju inte göra det missi nassen! Men somnade gjorde hon iaf tillslut!
Och jag fick mitt bad!


Oj vad långt det blev! Men ska avsluta snart! ;)

Jag hade sjukt svårt att somna i natt igen! Började inte gäspa förrän vid 2 tiden och halv 3 tror jag ungefär att jag tvingade mig själv att somna! Men upp kom vi i morse och nästan i tid till dagis! Ca kvart över som vanligt! ;)
Hoppas att jag kan sova i natt nu...

Nu ska jag äta lite lunch!!

Pussen och kramen!


Ps: Visste ni att jag saknar min älskling? Tobias? ;) Nu vet ni!!

Kommentarer
Postat av: Kim

Vi var tydligen på HM samtidigt, Maria och Jossan sade att dom sett dig och Tindra.

2009-11-25 @ 07:33:08
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0