Panik!

Jag har funderat lite på det här med vaccinet för svininfluensan.
Jag är helt säker på att jag inte ska vaccinera mig! Det är fler biefekter och chanser att bli drabbad av dom är chansen att just jag ska få vininfluensan! MEN så har jag ju tänkt på Tindra oxå! På dagis är hon ju extra utsatt för alla möjliga sjukdomar och hennes lilla späda kropp kan ju inte hantera en svår influensa, svin eller inte!
Men sen läser man om 4 åringar som hamnat i koma, nån som dött o.s.v... Av vaccinet alltså!

Vågar man då chansa och vaccinera sitt barn? Eller chansa och låta bli och hoppas på att hon inte får någon influensa?

Är det någon som läst på om det där med biverklingar och så vidare för barn? Hur ska ni göra med era barn?

Jag tycker personligen att det är skit svårt! I sånna här lägen önskar man att man inte var mamma.... Det känns som att vad jag än väljer finns det en liten risk oavsett! Som att välja mellan pest eller kolera!

Om jag skulle få SI så skulle jag ha för mkt att leva för... Jag skulle kämpat till sista svettdroppen och överleva! Punkt slut! Därför behöver jag ingen spruta! Dessutom tror jag att med alla förkylningar och influensor jag haft i mitt liv så borde jag vara halvt immun vid det här laget! haha!

Och detta handlar inte om min rädsla för nålar! Jag är mer rädd för döden är för nålar, så hade det gällt livet hade jag åkt och tatt den där sprutan för länge sedan! Men nu anser jag att chansen är rätt så liten.
Jag är ung och frisk och jag skulle nog klara av den där förbarannade influensan!

BRING IT ON BITCH!!!

Seriöst... Jag tänker inte ta den.... Men vad gör jag med Tindra! De hade diskuterat det på dagis, men jag tror inte de kom fram till något.... SHIT vad svårt!

Nu ska jag ta ett värmande bad och fundera lite....
Hade ett litet mental breakdown igår, men det var bra.. Fick ur lite undertryckta känslor! Det är bra att gråta!
Satt i nästan två timmar och grät! Men det känns skönt idag! Även om jag känner att jag skulle behövt lite mer än bara gråta...
Ja jag menar alltså typ något sätt att ta bort myrktypningarna och stressen! En joggingtur i skogen eller slå något sönder och samman!

Har någon en bil som ändå ska skrotas så slår jag mer än gärna sönder dem med en slägga! Eller nävarna om det så krävs!!
shit jag känner ilskan och frustrationen byggas upp bara jag tänker på det! Jag är nog lite psykopat! haha!
JAG VILL SLÅ SÖNDER!! GE MIG NÅGOT ATT SLÅ SÖNDER!! GAAAAHHH!!!



Nej ett bad var det!!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vaccinet innehåller död svininfluensa, för kroppen ska bygga upp ett immunförsvar emot det. Sen innehåller det ju 2,5 mg kvicksilver. I den dagliga normala kosten får man i sig 5,7 mg kvicksilver. Sen är det ju hajleverolja för att stimulera immunförsvaret.



Jag tycker du ska ta vaccinet. För då kan du inte bära det och smitta andra heller!



Biverkningarna av vaccinet är snällare än själva sjukdommen. Så tänk hur allvarligt sjuka de som fått superhemska biverkningar av vaccinet skulle blivit om de fått det på riktigt!



Vaccinet är ju inte godkänt för Tindra, bara 3 åringar och uppåt, men de disskuterar ju att låta barn från 6 mån vaccinera sig. Eftersom det är barnen mellan 0-2 år som löper störst risk att dö :(



Läs på www.smi.se

2009-11-11 @ 23:44:03
URL: http://jerseyko.blogg.se/
Postat av: Kim

Jag fick inga biverkningar, inte heller Sebbe, hans mamma, lillebror eller mina föräldrar. Man kan känna sig lite frusen dagen efter, som när man ska bli sjuk men det försvinner efter en dag. Sen såklart lite smått "träningsvärk" i armen.

2009-11-12 @ 08:21:13
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Dom vaccinerar väl inte barn som är två år? o__O

Jag trodde inte någon dött av vaccinet? Det är ju inte säkert att det är 100% vaccinets fel.



Är inte alls säker på att jag ska göra det, det är ju dock fler som dör av influensan är vaccinet... men så har jag för mig att fler folk dör av vanlig influensa... Jag ska nog inte ta det, mest för att dom överdriver i media, jag går aldrig ut och jag klarar inte av att ta sprutor i överarmen >__<



Min pappa tog den pga att han är i riskzonen för sin MS, han fick inga biverkningar alls och sa att det var den mesigaste sprutan han tagit i hela sitt liv XD

2009-11-12 @ 12:37:06
Postat av: Cicci

Jag har läst på om vaccinet och vaccinerat mig och barnen ska vaccineras, Alex i helgen och Lucas när /om det blir godkänt från 6 mån.

Ang barnet som hamnade i koma så fick han kramper och hamnade i en temporär koma, han var medvetslös en kort stund, på löpsedeln låter det som att han hamnar i en permanent koma... De vet inte om det berodde på vaccinen, det kunde vara möjligt men det måste utredas först. Jag lyssnar hellre på kunniga läkare och andra som jobbar med det än på massa töntiga konspiationsteorier. Har inte läst en enda seriös människa som är emot vaccinet.

2009-11-12 @ 14:29:34
Postat av: Carro

Jag tycker absolut du ska vaccinera både dej och Tindra! Om du bara vaccinerar Tindra kan du bära smittan vidare runt.

Jag har oxå varit nervös när det gäller mej och Denise men att få svininfluensan är mindre kul än bieffekterna på vaccinet.

Dom som har blivit mest sjuka är barn och folk i våran ålder.

2009-11-13 @ 09:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0