Svar

Svar till Cicci som skrev:

cicci om Depp inlägg...:
Men det är ju inget fel att ta antideppmedicin. Har man för låga nivåer av serotonin så är ju SSRI jättebra! Medicinen ser ju till att signalsubsanserna hamnar på rätt nivå. Precis som att man tar järnmedincin om man har lågt blodvärde.
Anledningen till att jag inte vill ta mediciner är för att, visst de hjälper vid depression, men det finns biverkningar som jag inte vill ha och dessutom har jag klarat mig själv så pass länge utan och det har gått bra hittils eftersom jag fortfarande är på väg upp! Så jag känner inget behov av att ta några piller!
Dessutom tycker jag att det är dåligt med psykiatrin att det är det första de erbjuder, piller, när det skulle kunna hjälpa med bara samtal och terapi! Och om inte DET fungerar DÅ kan man erbjuda piller!

Visst finns det de som behöver pillerna! Jag har aldrig sagt att det är fel att ta antidepressiva! Och jag skulle säkert behöva dom om du frågade en psykolog... Men jag vill inte! Det är min sista utväg isåfall!
Jag har gett mig fan på att jag ska ta mig ur det här själv! Jag tror att man blir starkare som individ om man får jobba för det istället för att ta den "lätta vägen ut".

Ibland känns det som att "Fan, nu ger jag upp det här" men när jag tagit mig ur det så känner jag istället "Shit vad jag är stark" och den känslan är 10000000000 ggr bättre än att bli bedövad av piller!!

Där har du min anledning till att jag vägrar antidepressiva! Jag tror inte att det skulle hjälpa mig i längden....

Edit:
Man kan väl säga såhär att jag tar inga piller överhuvudtaget i onödan! Inte ens Ipren om jag inte måste, t.e.x om jag har extrem huudvärk/migrän.
Jag anser att det är vi själva som skapat dessa problem! Det blir mer och mer "sjukdomsproblem" och fler och fler piller.

Även om jag är lite kär i Diclofenac som hjälper extremt bra mot mesnvärk/huvudvärk och min ryggvärk! Eftersom den hjälper så fort! Men om man räknar på det här året så har jag kanske tagit 6 st Diclofenac ca 4 Eeze och några Ipren som mest! Annars använder jag smärtstillande salva eller "walks it of"....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har du gjort en utredning? Enda sättet att få bra och oftast rätt mediciner är att göra en utredning så man kan få en diagnos och dom kan anpassa mediciner efter det. Jag äter mediciner men jag får inga hemska biverkningar, dock måste man även jobba för att må bättre oavsett om man äter piller eller inte, för tabletter är ingen "mirakelkur" XD

Men det jag säger är att med rätt diagnos KAN piller hjälpa en på traven, och när man mår bättre kan man faktiskt sluta ^^

2009-11-25 @ 13:17:12
Postat av: Kim

Kul att stöta på dig idag :p

2009-11-25 @ 22:16:00
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0