Tillbaka från Akuten!

När jag äntligen kom fram till vårdcentralen (Efter 57 minuter) så hade de inga tider kvar idag! Men när jag berättade om Tindras tillstånd tyckte de att vi skulle gå till akuten iaf så att en läkare fick titta på henne!

Så det gjorde vi. Lindade in henne i filtar för att slippa klä på henne och böka när hon hade ont. Kom dit och fick ett rum. Fick träffa en jätte trevlig sköterska som förklarade för TINDRA vad hon skulle göra! Och det tycker jag är toppen!
De mätte puls, tog temp, lyssnade på hennes hjärta och lungor, kollade öron och halsen och tog ett stick i fingret.
Och Tindra var så duktig så! Hon vart bara lite ledsen när de stack henne och skulle kolla öron och munnen. Det ville hon inte alls...
Hon gnällde lite på ont i magen innan vi gick och ville inte ha vatten, men lite välling drack hon (och pruttade lite!) och läkaren berömde henne massor! Dom var så trevliga så!!

Läkaren sa att det var en kraftig infektion, men det var svårt att säga om det var influensa. Jag hoppas att det betyder att det inte var någon influensa, för det borde väl vara lätt att se om det skulle vara så? Eller?
Men vi vart hemskickade igen med ordination på mycket vätska och fortsätta så som jag gjort.. Vilket inte är det lättaste med min envisa tvååring!!

Men vi skulle komma tillbaka om det vart värre!

Nu ligger hon i soffan och har ätit lite glass. Hon fick nog lite frossa tror jag för hon vart knottrig och började skaka. Så jag lindade in henne en stund. Ska snart försöka få i henne lite välling... Fast nu somnade hon visst....
Ska väl passa på jag med....

Skriver mer senare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en himla bra mamma tess :)

2009-11-16 @ 16:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0