Hårfärgningstips!

Madde gnäller på att personalen på H&M inte kan något om hårfärg...
Men jag ska ändå ge några tips! ;)



Håll i er nu!


Är du blond och vill färga håret brunt eller mörkare så använd en hårförg med en rödbrun ton innan du har i den mörkare färgen eller ta en brun färg med röd nyans i redan från början. Annars är risken att håret blir grönnyansigt och det är ju inte snyggt!? Eller hur?

Jag säger inte åt er alla nu att springa och färga håret knallrött!! Så läs vidare innan du springer och köper hårfärg!

Här är några nyanser som jag tycker är snygga som de är eller funkar som "grund" för det bruna.
Beroende på vad man ska ha för färg.

Dessutom är det ju hörst nu! Då passar röda nyanser utmärkt! ;)

  • Har du mörk hudton passar kallare färger, som ljusbrunt, brunt och mörkbrunt!
  • De med ljus hudton ska helst undvika röda toner. Blond och ljusbrunt med varmare toner passar bäst där!
  • De med beigeaktig hudton passar i det mesta. Där får man testa sig fram! Man kan t.e.x gå efter sina smycken! Föredrar du guld framför silver kanske du ska ha varmare toner! Eller varför inte mixa? ;)
  • Du med ljus hudton bör även undvika för mörka färger eftersom det kan få dig att se äldre ut!
Hmm... Nu kommer jag nog inte på fler tips....

Jo.... Ett till!

Är du inte Gothare och vill se ut som ett spöke eller vampyr bör du vara mörk (Tan >) i hudtonen innan du färgar håret svart! Det ger väldiga kontraster i ansiktet och är inte så snyggt....
Tro mig, jag vet.. Och jag har ändå rätt så mörk hudton....

Tyvärr har jag inget snyggt foto att visa! haha! Men jag kan visa några "snygga" (Misslyckade) färgningar jag haft!

Ok.. Såhär låg det till....


Jag var rödhårig, som syntes (Bild 1), men fick för mig att bli BLOND av någon konstig anledning.... Jag kan ju tala om att utväxten och lite av över håret blev blont, sen vart det orange och sen röd/brunt (Bild 2)

Men av någon konstig anledning fick jag faktiskt en kommentar av en kund när jag jobbade på Willy:s som frågade om det var min naturliga hårfärg! hahahahaha!

Nej nu skäms jag ju! haha! Nej då... Men jag hittade inga fler bilder där jag kan ha före/efter...

Men jag har bl.a vart lilahårig, blå/svarthårig (Fast det var meningen!!) och haft rosa slingor/lugg! ;)
Jag har experimenterat rätt så mycket med hårfärg!

Och en sak till!
TONA håret första gången du färgar det och om du har en ljusare färg under! Ljus utväxt är inte snyggt!! Man ser flintskallig ut, speciellt om man är väldigt ljustblond!!



Och om mina tips inte fungerar så får ni komma och kasta sten på mitt fönster så gör jag om och gör rätt på er!
;)

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: madde

hihi. du e duktig gumman. jag menade mer ordinarie personal;) du är en duktig skrutta som kan det mesta:)

2009-10-25 @ 17:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0