Jobbmässa!

Fick just ett mail från Monster.se!
Där stod det att de skulle ha en "jobbmässa" på Berns Salonger den 6: Oktober!


Jobbmässa på Berns Salonger - Fri entré!

Möt arbetsgivare med ca 2000 lediga jobb -
På plats finns t.ex. Adecco, Eniro, H&M, NCH, Kriminalvården, Proffice, Scandic, Svenska Spel, Stockholms stad och Veolia. Ta chansen att presentera dig själv och dina kunskaper.


Låter ju som något man borde gå på! Men jag vet inte hur jag ska lösa det här med Tindra....

På tal om Tindra... Nu bäddar hon ner sina gosedjur i soffan och sjunger "aj aj aj aj BUFF BUFF" haha! Såååååååå sööööt!! Man smälter ju!!

Mässan är mellan 10-16, vilket betyder att om jag skulle lämna Tindra på dagis skulle hon behöva börja senast 8 och komma därifrån runt 18 tiden! Och där rök hennes 15 timmar.. haha! Nej men den här veckan har hon faktiskt vart hemma både tisdag och idag, och kanske även i morgon så jag tror inte det ska vara några problem.. Men det är kanske inte så kul för henne att gå hela dagen sådär...

Men jag löser det nog på något sätt! Jag behöver ju inte vara där hela dagen mellan 10-16, men det är kanske en fördel att vara den sista de träffar? Eller? För det är väl de man minns? Men sen vet man ju inte hur många det är heller! Så man vill ju hinna med så många som möjligt! Det lär ju vara en del folk där!
Skriva ut ca 400 CV's då! haha!
För fler än så av de 2000 som skulle vara där lär jag ju inte kunna söka...

Skulle vara kul att ha någon att gå med oxå... Men men, jag är väl den enda som är arbetslös! haha! Av mina vänner och bekanta alltså... Kanske kan lura med Lillebror om han är ledig då! Han kanske hittar något roligt datajobb eller nåt! ;)
Eller Johanna kanske?

Nej nu ska vi snart klä på oss och gå ut i solen! om den är kvar.. Ska kanske börja vinkla upp persiennen så man ser ut? Men då ser ju småbarnen och byggubbarna som gräver här utanför in.... Och jag är ju inte särskilt diskret av mig här hemma! haha!

Men men...


Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Du lär ju inte vara där så mycket mer än någon timme... Ta med dig en snygg kalender och skriv upp de intressanta kontakterna i. Det ser proffigt ut. När du sedan skickar in ansökan så hänvisar du till vem du pratade med på mässan. Jag hade åkt ensam för att fokusera på jobbsökandet.

2009-09-23 @ 18:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0