Vart är vi på väg?

Livet är inte rättvist!
Såg just ett klipp på min vän Ida A's blogg om lilla Kelsey som blev misshandlad till döds av sin styvpappa.. Han fick 30 år i fängelse... Det är inte nog.... Lås in dom på livstid utan chans till tidigare frigivning... De förtjänar inte ens att dö, de ska inte få komma undan så lätt... jag grät så när jag såg klippet..
Samma när jag såg ett annat klipp för nån vecka sedan om en flick som bara blev 9 månader gammal.. hennes mamma och pappa (Styvpappa?) hade biti henne, slagit henne och kastat henne från hustaket....
Hur kan man göra så mot ett barn? Sitt eget kött och blod!

Jag funderar bara på vad som kan hända med Tindra! Jag vet att jag aldrig skulle slå henne.. Och om jag mot förmodan skulle göra det, så skulle jag nog ta livet av mig efteråt... Men annat kan ju hända...
Det finns ju så hemska människor ute i världen...

Vad gör föräldrarna med sina barn? Vad har hänt med rutiner, fasta tider och regler?
Nu för tiden är allt så luddigt.. Jag blir så ledsen när jag ser BARN stå och röka bakom något hörn eller något annat...

Som igår, när jag var på kvällspromenad innan Tindra kom hem, så gick jag förbi badet och där stod två pojkar och föröskte ta sig in i kioskens förvaringslådor de har utanför... Jag stannade och tog fram mobilen och tittade på dom ett tag innan de vart nervösa och gick därifrån...
Men så började jag gå och de gick efter mig.. De sparkade på soptunnorna och dörrarna på omklädningsrummen och gick och skrek(Sjöng?) och trodde väl att jag skulle störas av det eller något... Efter en stund var de strax bakom mig och då frågade ena killen om hans kompis hade en tändare...
Tillslut gick de om mig och jag såg att de kan inte ha vart en dag över 13..... Alltså knappt tonåringar!

Jag ska väl inte säga att jag var bättre.. Jag provade röka första gången när jag var ca 12... Men jag började inte röka på "riktigt" förrän jag var 16-17 och jag rökte inte framför mina föräldrar eller mina vänners föräldrar innan jag var 18.... Jag tyckte det var respektlöst!
Sen slutade jag dessutom röka!!!'

Men när ungdomarna får vara ute hur länge de vill på skoldagar, göra vad de vill och om de hamnar i "problem" så säger föräldrarna typ bara "äh de är unga, de har bara kul".. Eller vad? Vad gör föräldrarna nuförtiden?

Min mamma var världens elakaste tyckte jag när jag var yngre! Var tvungen att vara hemma och äta middag PRICK sju och skulle ligga i säng kl nio! Orättvist tyckte jag då! Men idag är jag glad att hon var sån!
För tänk om jag fått göra vad jag ville...
Med tanke på vilka jag umgicks med så hade jag kunnat hamna vart som helst med vad som helst... Allt kunde ha hänt!

Så tack mamma för att du var en sån "elak mamma" när jag var ung! ;)

Oj nu vart det lite långt här.. Men jag blir så ledsen när jag ser vart världen är på väg.. Vad kommer hända med min älskade Tindra i framtiden lixom? Vågar jag släppa ut henne ens när hon blir "ungdom"? Kyskhetsbälte, chockpistol, pepparspray och baseball trä i högsta hugg!
Så ska det ju inte behöva vara....

JAG blir nervös när jag är ute om kvällarna, i Norrtälje, där alla känner alla.... Just därför är det ingen som säger någon om något skulle hända... Det skrämmer mig....
Tanken på att farfar skyddar mig är det enda jag har att leva på när jag är ute.. För jag är egentligen försvarslös om någon eller några skulle hoppa på mig... Tänk då om det skulle hända Tindra! Fast då skulle jag få "super-mamma-krafter" och de där idioterna skulle flyga till höger och vänster!

Nej nu får jag sluta innan det går för långt!

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Linn

Fy inte kul att ha dom bakom sig. Man vet ju aldrig vad dom kan ta sig till. Måste ha känns obehagligt.

2009-09-08 @ 09:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0