Vad är en date?

Dating....
Ja vad är en date egentligen?
Om man träffar någon, äter middag och sen går hem (Var för sig!) har man vart på date då?
Om man har någon över hem till sig, äter lite, ser på film och sen sover (bara sover!!) har man vart på date då?
En middag på fin restaurang, bio, mys och en puss på kinden innan man skiljs åt... Är det en date?
Ragga upp någon på krogen och gå hem och ha sex! Är det en date?

Är det bara en date om man hoppas på att få ut ett förhållande av det? Eller kan man gå på date som vänner?

Knepigt det där!
Själv har jag nog aldrig varit på date! Visst har jag vart ute och ätit med pojkvän eller vän! Men räknas det som date?

Anledningen till att jag tar upp det här är att jag har blivit frågad av några st nu om jag vill gå på date! Men jag vet inte vad en date är! Vad det innebär! Vad de vill få ut av att gå på date med mig!

  • Vad tycker ni läsare att en date är?
  • Varför går man på date?

Hoppas jag kan få lite svar och bli lite klokare!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Målet med en date är väl att man ska bli ihop... Men det är ju inte alltid man blir det. Det är/ var fortfarande en date.

2009-09-04 @ 19:56:39
Postat av: Kim

Man kan ju göra vad som helst på en date, så att typ träffa en kille och se en film på bio skulle klassas som en date i mina ögon. Men sen behöver det ju absolut inte leda till något.

2009-09-05 @ 09:34:14
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0