Helgen som gått

I torsdags åkte jag till Tobias efter skolan! En dag/natt extra med min älskling!
I fredags storstädade vi Tobias lägenhet och sedan kom Ida på besök! Sedan ringde Patrik och berättade att Tindra gjort sig illa. Hon hade åkte kana och vridit om benet i landningen och nu ville hon inte gå på det... Jag sa (Eller snarare skrek?) - GÅ TILL AKUTEN!! Och lite senare gjorde han det.
De röntgade hennes knä och satte på gips ifall att och så fick de gå hem. Stackars stumpan....

Tur att både Tobbias och Ida var där och kunde lugna mig. Det var super trevligt och kul att se henne igen, Ida alltså. Vi pratade massor och hon åkte ganska sent. Super duper trevligt! Senare på kvällen öppnade jag och Tobias en flaska vin och myste i soffan med lite kollande på datorn och lite mysprat. Vi somnade inte förrän 05.00 ungefär! hehe.

I lördags ringde Patrik på morgonen och berättade att de skulle tillbaka till sjukhuset och att de skulle röntka hennes höft oxå för säkerhetsskull. Sedan ringde han när de var klara och berättade att de tagit bort gipset och inget syntes på plåtarna. Skönt det! Senare på eftermiddagen gick vi och åt lite sallad och sen köpte vi en franska och gick ner till ån och matade änderna! Det var MÅNGA änder! haha! På kvällen gick vi till Tobias moster och hans två kusiner och de drack lite vin och så. Jag fick en Irish Coffey, som inte ens gillar kaffe, men jag tror jag börjar bli gammal för den var helt OK! haha! Sen slutade kvällen i mer eller mindre katastrof så vi gick hem och tog Robbin med oss och satt i nån timma eller tre och snackade skit bara. Vart sent då med. Typ 04.00....

Söndag morgon satt jag uppe innan Tobias och kollade på ponnyakuten på SvtPlay, sedan ringde hans mamma och frågade om vi ville komma över och äta, och det ville vi såklart! Vi fick fläskfilé, potatismos och stekt lök med bea och brunsås! Hon hade även gjort typ "inlagd" sallad! Så sjukt gått!! Synd bara att vi inte hann sitta och prata mer för jag skulle hem.
Jag skulle få skjuts av Li hem så jag knatade hela vägen genom Boländerna till IKEA där hon hämtade upp mig! En trevlig promenad i skönt väder! Det jobbiga var bara packningen jag hade med mig. Kom till Norrtan och hämtade skruttan, handlade och gjorde påskgodis när skruttan somnat. Det såg ut som råa köttbullar med ögon, näbb och fötter... Men dom är goda! haha!

Idag ska vi till mormor/gammelmormor och äta påsklunch! Och så S N Ö A R det!!! FFS!! Vår var det ju!!

nej nu måste vi klä på oss om vi ska hinna!!

Puss å kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0