Sjukhusfamiljen nr:1!

Idag har vi varit mer på sjukhuset än hemma kan jag lova! Först var det dags för mig att ta EKG på morgonen.. Jag skulle gentligen cykla, men fick en EKG dosa istället som är EXREMT diskret och oerhört sexig!

Där sitter den, med plåster som kliar något så fruktansvärt! På fredag morgon ska den lämnas tillbaka.. Jag ska alltså sova med den där... Det enda jag inte får är att bada med den, då måste jag koppla av den och skriva ner det i "dagbokspappret" som jag fick med.

När vi var klara med det så gick vi ner på byn och skulle fika. Tindra somnade och jag följde mamma fram och tillbaka till Antep (Svikare!!!!) ;) och sen gick jag runt lite innan jag satte meg på Café hörnan och så fikade vi. När vi nästan var klara så ringer ortopeden och säger att Tindra måste GIPSAS!! För de hade hittat en liten fraktur nu när de kollade närmare! Så det var bara att springa ner på akuten igen. Först kontrollröntkades hon och sen fick vi komma till gipsrummet.
Det var en USK som var ny på att gipsa tror jag... Den erfarne usk vart lite irriterad på den andra för hon gjorde inte som hon sa och de fick göra om! Och när de skulle ta bort gipset så råkade de såga Tindra lite i foten så hon började blöda... Jag såg när de gjorde det, att Tindra ryckte till, men hon säger ju inget när det gör ont!
När de gipsat andra gången och det vart fel IGEN så kallade den erfarne usk på en annan och så gick det dubbelt så snabbt och det vart super fint!
Tindra fick massor med beröm för att hon var så snäll och låg stilla och tyst! Hon var faktiskt jätte duktig hela iden vi var där! Hon fick välja färg på gipset oxå! Hon ville ha rosa, men det fanns inte, så hon tog lila istället!

Det ser blått ut, men är lila!

Nu sitter hon i soffan och äter godis. Nu får hon göra vad hon vill idag för hon var så duktig! Jag tycker så synd om henne.. Nu är bara frågan hur vi ska lösa det här med 5 veckors gips... Jag kan INTE vara hemma från skolan för jag MÅSTE ha pengarna från CSN! Och P har ju föräldradagar att ta ut så han får väl ta ut några veckor då! Någon vecka kan hon säkert gå på dagis! jag går ju bara en lektion om dagen på ons-fred så då kan hon säkert vara där sista veckan eller så! Ska fråga läkaren på måndag, vi skulle få en kallelse då!

Nu ska jag fixa lite middag!!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Stackars Tindra!!



Hon kan ju bo här om det skulle skita sig.

2010-04-06 @ 18:54:54
URL: http://jerseyko.blogg.se/
Postat av: sanna

stackaRE!

2010-04-06 @ 19:17:34
URL: http://sannaeh.blogg.se/
Postat av: Kim

Oj, 5 veckor lär ju vara en evighet i ett barns ögon. Hoppas det går bra!

2010-04-07 @ 10:15:14
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Kan ju bara hoppas att veckorna går fort!

2010-04-07 @ 22:58:05
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0