SONISPHERE!

Jag, mamma och Bosse åkte till Stockholm och Sonisphere festivalen! Mötte upp morbror Göran och nån kompis till Bosse. Det var lång kö in men jag tyckte inte det tog allt för lång tid med tanke på hur många människor det var. Vi kom in och gick direkt till öltältet där vi köpte dricka och korv! hehe! Jag och mamma gick för att se Hammerfall, men gick efter halva spelningen tillbaka till öltältet.



Bosse förklarade för mig att i 99% av fallen när en okänd kille pratar med en tjej så raggar han! jag som alltid trott att de pratar för att vara trevliga, eller ja, oftast i alla fall! Så jag lärde mig något nytt! haha! Sen spelade Iggy and the Stooges och det var grymt att se! Trots att han är så gammal! ;) Mitt i spelningen vart jag kissnödig och när jag stod i kö till baja majan så kom det två killar fram och sa att jag var "otroligt vacker"! Smickrande med tanke på hur jag såg ut! Det regnade ju massor! haha!


Efter Iggy spelningen började det spöregna så mamma och Bosse bestämde sig för att åka hem. Ensam gick jag i regn och lera bort till andra scenen för att se Alice Cooper spela!Stod nästan längst fram på sidan! Det var GRYMT! Han showar ju så och det är kul att se, jämfört med de som bara står och headbangar i 40 min!


Sen hittade jag på Nisse i ett annat öltält stå och skaka! ;) Så jag hängde med honom resten av kvällen. Vi gick för att se mitt älskade Mötley Crüe!! Vi hittade ganska bra platser långt fram på sidan.





Mitt i Crüe spelningen fick jag hjärtklappning, men det struntade jag ju i såklart! :p
Men när de var klara var jag tvungnen att gå till sjuktältet (efter att ha smörat för funktionären att få komma in bakom scenen, men det fick jag inte...) där jag fick lägga mig ner i några minuter tills det gick över. Sen var jag så trött och kall så jag bestämde mig för att åka hem!

På bussen började de åska och blixtra som bara den! Jag satt med solglasögon, MP3 i öronen, lera upp till knäna och ett stort leende på läpparna. När jag klev av bussen hemma så började det ösregna! På med ponchon igen och knata hemåt. Blev dyngsur igen men var glad ändå. Kom hem, slet av alla blöta kläder (Mina vita skor har nu mera fått en gråaktig färg!), på med nattlinne och kröp ner i sängen med ett glas te!

Dagen kunde inte bli mer perfekt! Trots regnet! Jag var lycklig från att jag vaknade tills jag somnade. Åskan och blixtarna var bara ett plus! ;) Vaknade med halsont igår men det vart bättre under dagen, eller så tänkte jag bara inte på det? Men idag gör det ont som fan och mamma trodde att det kunde vara halsfluss på G.... Men det var värt det!! Ont i hela kroppen och trött... Men det var värt det!!

Nu har jag fått mersmak och vill gå på ZZ Top den 26/11 om någon vill med? Annars åker jag själv! :p
Idag ska jag och mamma till Hööks och sen hämtar jag Tindra. Hopas att halsen blir bättre snart.

Puss och lyckliga kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0