Barbie girl?

Ibland när man ser tjejer på stan eller läser bloggar här på blogg.se så undrar man:
Varför vill alla se ut som Barbie? Plastig, äcklig och blond....
Jag menar, har någon egentligen funderat på VARFÖR vi vill se ut sådär?
Visste ni dessutom att Barbie inte är anatomiskt korrekt byggd och omöjligt skulle kunna stå upp ens om hon hade funnits på riktigt. Och så strävar tjejer efter att vara......

Ja jag kan erkänna att jag tagit till "plastic fantastic" för att se bättre ut... Eller ja, jag köpte lösögonfransar men jag fick aldrig på dom så jag har aldrig använt dom! Och jag har löshår! Men vem vill inte ha långt fint hår som man kan frisera? ;)

Ok, jag erkänner... Barbie är het-isch! MEN!! Bara för det så behöver man ju inte VARA Barbie! Jag tycker att man ska vara sig själv! Det tog mig många många många år att hitta mig själv, våga vara jag, se ut som jag vill och skita i vad andra tycker om mig. Varför? Jo för att fler ville att jag skulle vara någon annan än vad som ville att jag skulle vara jag. Mina "kompisar" ville ju att jag skulle vara som dom och de flesta trivdes (Enligt mig!) med att umgås med "den" (Som jag kallar det nu, eftersom det inte var jag!) så jag fortsatte att vara "den".... Sen insåg jag att man faktiskt inte behöver knulla med alla killar, att man inte behöver puta med rumpan och läpparna och man måste faktiskt inte sminka sig som en rabarb!!

Varför jag valde rabarb var för att dölja ett fult ord... Men jag skrev knulla så då kan jag lika gärna skriva hora...

När helt plötsligt folk ville umgås med mig fast jag var osminkad, att jag fick komplimanger när jag satt i kläder fulla med kobajs, när folk umgicks med mig fast jag inte var "plastic fantastic" och tyckte om MIG! DÅ insåg jag att det inte är värt att låtsas vara någon annn. Då blev jag JAG!

Ja, tiden på Jälla ändrade mig faktiskt mycket! Det är därifrån jag har mina bästa vänner, som gillar mig för mig. Jag saknar den tiden för det var då mitt liv vände som en handvändning, jag saknar den tiden för det var de underbaraste människorna jag någonsin träffat!

Så varför vill man inte vara sig själv?
"Jag ÄR mig själv" säger alla "plastic fantastic" tjejer nu... Men fråga samma fråga om 5 år och se om de verkligen tycker DÅ att de var sig själva... Jag trodde att jag var jag, men jag var "det".... Som alla andra ville att jag skulle vara!
Så tänk efter! Gillar du det du ser i spegeln när du inte är sminkad? Det gör jag! Jag är nöjd med den jag är. Och är du inte det, då är det för att andra påverkar dig att vara något du inte är.... Du är vacker! Glöm inte det!

Sen att jag älskar att "klä ut" mig och sminka mig massor och färga håret och fixa och greja har inget med det bakåtflutna (Som Pumbaa sa) att göra. Det har med mitt nya jag att göra, jag vågar vara jag! ;) Jag gillar att vara jag och om någon inte tål det så får de skylla sig själva. För jag är en rolig person att umgås med och är en bra vän. Det törs jag faktiskt säga utan skam!

Nu ska jag försöka få Tindra att gå med på att städa! Hahahahahahahahahahahaha!!!!! Oki, JAG ska städa och hon leker... ;)

Puss med läppglans och putmun och kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

<3



Tack för i torsdags!

2010-08-14 @ 12:29:02
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0