Ingen Gevalia reklam det här inte!

Jag måste börja skriva samma dag som jag gör något för jag minns baskemig inte!
Igår gjorde vi nog inget särskilt, åt pannkakor till lunch, lekte inne och ute, kollade på hästarna, åt middag.... Ja jag tror det var vad vi gjorde! Men en sak minns jag... Ett ganska så otrevligt besök!

Jag var ju tvungen att fotografera och jämföra storleken med något. Så jag rullade fram ett batteri och zoomade kameran så mkt jag kunde (jag vågade inte stå för nära!)... Jo det var en GIGANTISK SPINDEL!!!


Med respekt för ev. spindelrädda gör jag den liten och klickbar
! Så vill ni se större, klicka på bilden. Observera att det är ett AAA batteri som är lite mindre och inget AA. Men stor var den ändå! Jag såg något röra sig i ögonvrån och trodde först att det var en goda som smitit in (Jag har minst 3 grodor per somma inne!) men nej, det var super spindeln från helvetet!
Och det värsta är.. Hade det varit en tarantella hade jag lungt slagit nr till polisen och bett dem skicka någon för att hämta den. Men den här, vad gör man åt den? Den kan ju krypa på en när man sover, kanske in i munnen! Så ja, jag tog fram dammsugaren. Den jäveln var snabb som satan och kutade iväg i 180 ut i hallen, men jag fick den när han kröp på mina (älskade) skor! "Slurp" sa det sen var den borta! Sen satt jag och sneglade på dammsugaren tills jag lade mig. Jag hoppas att den dog och dog snabbt... R.I.P "lilla" spindel....

Idag var vi ner på stan och mötte upp med Madde! kollade runt lite, var till banken, gick i affärer och sen gick vi ner till lekplatsen i Socitetsparken. Tindra slog sig i läppen så det började blöda och var lite trött och grinig, jag och Madde frös som tusan. Snuttan somnade nästan direkt i vagnen när vi gick hem. ;) Handlade lite, lagade potatisgratäng och fläskkotlett med sötsur sås till middag! *Mums*

Mamma ringde idag oxå och sa att vi inte kunde äta hos dom på torsdag för då kommer Micke, ett medium, hit och ska driva ut våra onda andra! haha! Nej men det ska bli spännande att se/höra om han hittar något och vem/vad i så fall! Jag känner mig lite ledsen över att han ska hit, jag vet inte varför....
Ska försöka ta mig ett snack med grabbarna senare ikväll! ;) Åh jag kommer sakna dom..... Vad ensam jag kommer att bli!!
Så nu måste jag städa som en tok! Mest för att mamma kommer hit! ;) hehe! fast Tindras rum... *Pjuh* Det är så mycket saker!! Allt får inte plats! Så om någon snäll människa vill så får han/hon komma över och hjälpa mig att flytta lite tunga saker ut till förrådet! :D

Nej... Om man skulle meditera lite och försöka få sig ett snack med grabbarna!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0