Samanfattning!

Tänkte släga in ett litet inlägg med en kort samanfattning såhär på kvällskvisten! ;)

3 härliga veckor hemma hos Tobias i Österby! Tarzan rymde men kom tillbaka, Tobias mamma, min svärmor, Gunilla fyllde år, vi åkte på en överrasknings-födelsedags-resa till Göteborg och Liseberg med Tobias halvbröder som var skitkul (Åkte 06.00 hemifrån och kom hem 04.00!), Tobias fyllde år och jag fick baka tårta (Äntligen!), den bärbara datorn gick sönder och min dotter växte minst en halvmeter under dessa 3 veckor som jag inte såg henne! Åh som jag saknade henne då!

Nu är vi hemma och jag har fyllt år! Firade med en resa till Åland fram och tillbaka och det skulle bli krogen men var alldeles för gammal trött! Kalasade i söndags och det var många som kom! Jätte kul att se alla igen! Tindra fick presenter hon oxå, en rosa sparkcykel som hon tjatat om och ett prinsess hus/tält. Jag fick massa pengar som ska sparas till körkort, en trisslott som jag vann 50 kr på, massa fina blommor som står och luktar gott i köket, presentkort på H&M 500 kr och den bästa presenten EVER: Biljett till SONISPHERE FESTIVALEN!!! Jag ska se: Mötley Crüe, Alice Cooper, Iggy and the Stooges och eventuellt Hammerfall!
Morbror Mattias hjälpte mig med den stationära datorn! Jag som trodde det var värsta felet och så var det "bara "lite" damm".... ;)
Tobias kom över oxå och träffade tjocka släkten! Jag tror de gillade honom. Jag vet att han gillade dom iaf! ;)


Tobias... Jag är så stolt över honom så det finns inte! Han kämpar så för att bli bra och det syns på honom att han mår bättre för var dag som går. Även om han kanske inte tycker det själv så märks det på honom. Jag längtar bara till den 16:e så jag kan få lite smaskig info! ;) Kanske ska man blir psykolog istället? Fast det är ju dubbelt med plugg....

Plugga ja.. Det går sådär. Tycker att miljökunskapen är rolig men alldeles för komplicerad för min lilla hjärna! Mediekunskapen är kul och går faktiskt riktigt bra! Jag kämpar vidare!

Tindra, ja hon växer och växer! Hon är inne i nån period där hon pratar mycket om döden och att dö. Jag tror inte hon förstår än att man inte finns mer när man dör (Hon tror att döda grodor kan bitas fortfarande, fast inte ens levande grodor bits!) men hon vet att man är död. Vi ska ha ett samtal om döden och jag ska prata med dom på dagis om de oxå kan prata om det med henne lite. Eller är det en dålig idé? Och efter att hon varit hos P har hon återigen slutat vilja vara utan blöja. Det funkar ibland, men hon vill helst ha blöjan på. Så där får vi börja om igen, igen! Annars (??) är hon världens härligaste unge! Slänger ur sig saker, ord och meningar som får en att bara dö av skratt och hjärtat smälter!


Nej nu ska jag dricka upp mitt té sen ska jag sova!

Puss och kram ~ Love ya all!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Imperial State Electric ska vi se!



http://open.spotify.com/user/bosseboss/playlist/5Idc01HmqnMAfCNoKprI9Z

2010-08-04 @ 15:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0