LuCia!

Hej och hå lång stortå!/Ohayo! Vad skrev jag sist? Och när? Tiden går så sjukt snabbt och det är bra. Då blir vintern snabbt överstökad. Bara det inte går lika snabbt i sommar sen.... Jag har inte tänt vaken den 2:a eller 3:e advents ljuset eller plockat fram granen! Jag vet ju inte vart stöttorna är till den så jag skulle behöva någon slags fot åt den...

Känner mig inte så kry idag. Mådde illa igår kväll och dricker massor med vatten, vilket brukar betyda att jag är på väg att bli sjuk eller att det är varmt ute. Och varmt ute är det ju inte! Och i morse var tungan som sandpapper, jag kunde inte röra den alls... Mår lite illa igen oxå....

Jag känner mig faktiskt väldigt efter så jag sitter och tittar på nyheterna nu! Satte på det vid 9 och kollar fortfarande för att hålla mig "up to date"! På tal om up to date, vad svårt det blir ibland att komma på ord på SVENSKA ibland när man pratar och skriver mycket på engelska! haha! Jag jobbade på H&M igår och en kund frågade om en hudkräm och jag kom verkligen inte på ordet! Svenska som är mitt modersmål lixom. haha! Jag kom på det engelska ordet, men inte på svenska.. Illa!

Jag behöver ett nytt headset till datorn! Kattjäveln tuggade sönder sladden så mikrofonen inte fungerar! Dvs att jag inte kan ringa till jobb, dagis osv...

Idag är det lucia och jag har verkligen inte lust att gå ut idag.. Men för Tindras skull gör jag allt! Jag hoppas bara att jag hittar lucia linnet!! Glitter har vi! ÅH! Måste ladda batteriet till kameran!

Nej... Nu ska jag lära mig lite mer japanska! Och söka fler jobb!
Jag vill ha en biljett till Uppcon i julklapp! ;)

Puss och kram!
抱擁とキス

Kommentarer
Postat av: Johanna

Eftersom du vill lära dig mer:

Det stavas Ohayō, eller Ohayou ^_^

Båda innebär samma sak, men olika böcker använder olika system. Tror dock att systemet med "ou" är bättre för nybörjare :D

2010-12-14 @ 11:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0