Working....

Efter att ha ringt till kommunen och gnällt lite fick jag äntligen rätt! 15 timmar i veckan även de veckor jag inte jobbar! Nu ska jag bara skicka en klagan på deras "tim-borttagning" när man får hoppa in extra... Och jag hoppas fler tycker som jag! Eller har alla föräldrar i Norrtälje heltidsjobb? Skit kommun....

Jag är skit trött och ska snart lägga mig och sova, men hjärnan går på högvarv... Sitter och minns tillbaka på "gamla goda tiden" (Som inte var så god för mig!) med gamla låtar från 90-talet. Jag önskar många gånger att mitt liv blivit lite annorlunda, att jag hade stått på mig när jag var yngre och satsat tidigare. Att jag vetat då det jag vet nu, tex vad jag vill göra med mitt liv. Jag är som en låda full med hemligheter. Så mycket som jag aldrig sagt till någon, inte ens viskat det ut i mörkret för själarna att höra. Men först av allt måste jag hitta mig själv innan jag börjar driva något framåt. Jag vill bara, kliva ut ur mitt skal, öppna blixtlåset, slå mig fri och *TADA!!* Där är jag... Men tyvärr är det inte så lätt... Hur hittar man sig själv?
Det är många som inte bryr sig om att hitta sig själv, de accepterar den de är. Men det kan inte jag göra... För att jag är inte den jag är! Trots att jag inte vet vem jag är, vet jag att jag inte är jag. Krångligt? Då skulle ni veta vad som försiggår i min hjärna, det är ännu krångligare!!

Vart finns den där guiden, där allt står?
SÅHÄR GÖR DU:
  1. Hitta blixtlåset.
  2. Dra ned blixtlåset.
  3. Kliv ur ditt skal.
  4. HÄR ÄR DU!
Med bilder och allt så att man lätt förstår. Varför kan inget vara lätt? Varför kan man inte bara öppna dörren till världen och säga: Hej världen! Här är jag! Vad ska jag göra nu? Och så öppnas ännu en dörr framför mig och där finns allt jag behöver och vill ha.... Men hur vet man vad man vill ha då? Jo det vet världen och ger dig det!

Nej... Lite måste man väl  kanske behöva kämpa, för att lära sig överleva.

Nej nu somnar jag snart på tangentbordet.....

Puss och kram!
抱擁とキス

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0