I ♥ 2-års trots!

Trotsåldern! Vilken underbar tid! haha!

Igår hade vi en lååååång "diskussion" om Tindra och vällingflaskan som hon slängde i golvet 6 ggr så att vällingen sprutade över hela v-rummet! Och nu när jag gjorde mackor så frågade jag 2 ggr vad hon ville ha på mackan. Hon var säker på att hon ville ha skinka så hon fick skinka!
Men när jag tog salami på min macka eftersom skinkan då tog slut så ville hon ha salami oxå! Alltså både skinka och salami! Men det fick hon inte och jag förklarade varför. Då ville hon inte ha skinka alls! Utan då skulle hon ha bara salami!
Jag höll fast vi att har man valt en sak så får man hålla sig till det! Och det var lite protester och "Jag kommer börja gråta om jag inte får som jag vill"-ansiktet kom fram! haha! Sen satt hon på golvet med mackan i ena handen och skinkan i den andra. Tillslut åt hon upp skinkan och nu sitter hon i soffan och äter mackan! haha!

Det är sjukt svårt att inte ge henne vad hon vill ha! Men hon måste ju lära sig! Jag vill inte ha någon bortskämd skrikande unge! Jag hoppas att Patrik kör på samma. Han sa att hon inte hade vart trotsig alls i helgen, men då var hon ju lite dålig och trött och då brukar hon bara vilja bli ompysslad! ;)
Jag och Tindra har kommit varandra mycket närmre den sista tiden! Hon är mycket kramigare oxå! Det är super mys! ^^ Igår bar jag upp henne och fick en super kram och vi kramades jätte länge!
Fast det allra bästa var ju när hon låg på min mage och så tittade hon på mig och sa: "Jag älskar dig mamma!" ♥
Det vill man ju höra varje dag! ♥

Jisses jag måste verkligen gå till optikern.... Jag ser ju inte vad jag skriver längre! Och så får jag sån där darr på ögonen! Det är skitjobbigt när man läser, för man tappar bort vart man var! haha!

Men åter till Tindra... Nu ville hon ha en macka till nyss och det fick hon ju såklart!
Ti: "jag vill ha lami mamma"
Jag: "ja du får salami på mackan! För skinkan är slut."
Ti: "Aaa... LAMI!!" (Ser jätte glad ut!) :D

Sen fick hon sin lami! Fast jag förstår ju varför hon hellre ville ha salami... Finns det något godare? ;)

Tindra har förresten en ny hobby! Hon går runt och klickar med tungan i gomen. Sötnos ♥. Hon börjar bli riktigt duktig!

Nej nu är iaf jag färdig att klä på mig! Vi ska ju bli hämtade av Pernilla och Tilde senare och så ska vi först gå på byn för Pernilla behövde lite grejer och sen ska vi åka till Kim och Victor! Ja Sebbe oxå antar jag! haha!
Nu ska jag bajsa och sen klä på mig! Och plocka fram kläder till Tindra som sitter och doppar handen i saftglaset när hon tror att jag inte ser! BUSUNGE!!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0