ZzZzZz.... Va? Vem är du?

2 Timmar! Det är vad jag har sovit i natt! Jag somnade vid 24.00 och Tindra vaknade kl 02.00 (Exakt!) och skrek! Efter 45 min fick hon komma upp i min säng och låg och pratade och sparkade på mig. När hon sedan äntligen blev lugn och jag precis skulle till att somna så skriker hon i panik rätt ut, klänger sig fast i mig och lägger sig på mig och sedan pekar hon ut i luften mot vardagsrummet.

Ti: "Mamma! Där!"
Jag: (kollar men ser inget...) "Vad är det Tindra?"
Ti: "Där! Hon!" (Hon säger hon till både tjejer och killar)
Jag: "Det är inget där Tindra, sov nu..."

Sen ligger vi ett tag, Tindra sparkar och klänger på mig och killar mig på ryggen så jag bli allmänt irriterad. Sen tar hon min hand och säger:

"Kläderna ramlar!" Hon menade torkstället antagligen och jag kollade och sa "Nej det gör det INTE" Mer till "den där ute" än till Tindra! haha!
Sen efter ett tags klängande och sparkande till så börjar hon igen.

Ti: "Vill inte mer.."
Jag: "Vill inte vad?" (Sömnigt..)
Ti: "Hon. Där borta!" (Pekar ut i luften igen)
Jag: (Mitt hjärta slår som en hammare!) "Vaddå stumpan?"
Ti: "Den åker! Runt runt runt! Där! Jag vill inte!"
Jag: "Säg åt den att gå här ifrån, snällt! Gå bort snälla!"
Ti: "Gå bort... Snälla.."
Jag: "Är den borta?"
Ti: "Nej... Där!" (Pekar igen!)
Jag: (Livrädd!) "Ska vi tända lampan så kanske den försvinner?" (hahahah!)

Så tände vi lampan och nu är vi vakna och pigga (??) och förhoppningsvis ensamma! Det kan ha varit hennes fantasi, det kan ha varit någon/något här! Allt jag vet är att hennes panikskrik och paniken efter var äkta och "jag vill inte mer" var ärligt menat... Resten kan ha varit fantasi, men DET var på riktigt!

Får fråga Sirkku idag! ;)

Tindra är skitgrinig och kommer nog sussa gott på dagis idag! Jag får väl sova på bussen eller nåt...
Nej om man skulle gå upp och kissa och ta sig lite te? Om jag vågar! haha! Shit jag kommer aldrig mer våga vara ensam hemma!!! Tur att jag ska till Tobias i helgen!

*Pust* Blir en Red Bull idag! Eller två.... Tindra tittar på Benny nu igen och härmar alla repliker! haha! Nej upp ur sängen!
"MAN ÄR ODÖDLIG SÅ LÄNGE MAN LIGGER UNDER TÄCKET!
UNDER TÄCKET KAN INGEN TA DIG!!"

hahaha!

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: madde

usch så läskigt!!!jag hade kissat på mig!=/hoppas "den"försvinner. och att ni kan sova gott:) tack för häromkvällen!skittrevligt, även om din uppgift var minst sagt krånglig:S svårtolkad!



kram kram

2010-02-17 @ 12:31:20
Postat av: Johanna

Well, när barn drömmer kan det vara rätt verkligt. När jag var liten vaknade jag också sådär i panik och skrek... Jag hade sett en spindel i min dröm och trodde den var kvar, jag var livrädd och skrek åt mamma att hon inte fick ha fötterna under täcket för spindeln var där (jag sov i mammas och pappas säng)... Jag var livrädd och det slutade med att mamma var tvungen att sova i soffan med mig. Jag var ungefär 2-3 år då... Så ja, det kan ju ha varit något sådant? För spöken finns ju inte ;)

2010-02-17 @ 15:46:37
Postat av: sandra

Iiiu...... Isan stängde in sig i vårat rum , härjade som fan och aaasgarvade för sig själv ( hon brukar härja med katten.. så tänkte inte på det.. ) sen plötsligt säger hon "Du är roooliiiiig" så tänkte gå och titta... men ingen katt där, för de låg på soffan! Frågade vad hon gjorde, hon sa att hon lekte med "henne" och pekade .. såg inget.. Barn är mer öppna och mottagliga! ;) sen kan jag ju direkt säga att jag sett en gestalt av en flicka mitt i natten när jag skulle göra välling..

2010-02-23 @ 15:42:25
URL: http://sandrakey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0