Thank you doctor!

Jaha så var man tillbaka från Doktor Fredrik! Jätte trevlig och en icke-tafsande doktor! Det gillar vi! haha!

Och såhär lyder domen:
  • I bästa fall; Inflammation i revbenen, precis där skelettet går över till "brosk" som snabbt går över med medicinering.
  • I värsta fall; Spricka i två revben och det kommer bli värre innan det blir bättre, men eftersom jag har haft ont i 2,5-3 veckor så är det här väl det värsta (Hoppas jag!!) och det går oxå över med medicinering men inte lika snabbt.
  • Lungorna; Litet andningsljud på vänster lunga (Känner själv att den är slemigare!) och kan ha med den ev. infektionen att göra men inte nödvändigtvis! Annars lät dom fin fint! ;) Undrar om han sagt samma om han hade lyssnat för > en månad sedan när jag rosslade och pep som mest! haha!

Medicinering:
  • Cocilana mot hostan 1-3 ggr dagligen och ett måste innan lägdags! Eller ja, om jag vill sova bättre..
  • 8 Alvedon 4 ggr dagligen tillsammans med
  • 3 Ipren dagligen.
Jag hoppas verkligen att det bara är en infektion så att det går över snabbt! Doktor Fredrik var jätte jätte bra! Nu har jag fått tillbaka mitt förtoende! Han var försiktig och tyckte nästan synd om mig när jag gallskrek när han trykte på mina revben! haha! Fick ta ett stick i fingret oxå för att utesluta lunginflammation, men det såg normalt ut där! Tjejen som tog sticket satte det på sidan av fingret och det gjorde satans så ont! Hon måste träffat någon nerv eller nåt för så ont brukar det inte göra! Och så blöder jag ju alltid som en styckad gris! haha!

Och en rolig sak till, jag berättade om min medicin, den hostdämpande... "Nä sånt funkar inte!" haha! nu har jag 3 olika hostmediciner i kylskåpet!

Nu ska jag vila en stund medan jag läser naturkunskap! Prov på fredag om miljöpåverkan! Väldigt intressant ämne som verkligen får en att öppna ögonen! Sen blir det lite matte! Ekvationer! Åh så spännande!
Kanske ska äta något först? Jag är hungrig.....
Powernap mellan NuA och MaA oxå kanske!?

Ska leta upp Alvedonen oxå.. Undrar om jag har någon? Och jag som inte få pengar förrän fredag tidigast! Aja... Nånstans har jag nog en karta eller två! Annars får jag råna pappa igen! haha!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0