Jan. 17, 2010

Två av mina kusiner har börjat blogga! Jätte kul!
Jag önskar att jag hade lite mer kontakt med mina kusiner... Regina och jag "umgicks" ju mycket i skolan även om det var mer hatkärlek där! haha! Och det var ju i högstadiet så det var ju ett tag sedan!
Sandra och Peter (Dom som börjat blogga!) har jag ju aldrig riktigt umgåts med, förutom när vi var mycket små!

Fast jag försöker prata så mkt jag kan med dom båda! Kanske ska fråga Sandra om hon har lust att hitta på något nån gång?
Regina har jag gett upp med, hon säger att vi ska höras och hitta på saker men så svarar hon inte när man ringer eller skickar sms eller så har hon annat att göra hela tiden. Så jag har bestämt att har hon lust och tid får hon komma till mig! haha!

I morse vaknade jag av världen underbarasta unge låg och snackade i sin säng. Jag sa inget till henne för jag skulle se hur länge hon låg kvar. Det är nämligen så att hon nästan aldrig kliver upp om jag inte ropar på henne!
Men efter 40 min tyckte jag nästan synd om henne så jag ropade på henne att komma upp, men hon kom inte! Istället sa hon att hon ville ha välling, men jag sa att hon fick frukost om hon kom upp. Så höll vi på i ca 10 min innan det blev tyst från hennes rum....
Sen efter 5 min kom hon utspringande med världens leende och jag fick en kram innan vi gick och fixade mackor!

Underbara unge!



Fast igår var hon inte lika underbar, men det vill jag inte tänka på nu! Nu vill jag tänka på den mysiga kramen! ♥

Tindra sitter i soffan och äter kaviar och ost macka och jag sitter här med min kaviar och ostmacka. Vi fick båda nyponsoppa att dricka, fast den vart lite tunn eftersom jag delade med Tindra... Men det är hon värd, min skrutta!

Jag funderar på vad vi ska göra idag. Jag frågade pappa i torsdags vad de skulle göra i helgen och om vi fick komma förbi. Och det fick vi! Men när jag ringde igår hade Mia fått någon slags magsjuka.... Jag tycker hon är magsjuk väldigt ofta.. Hon kanske skulle kolla upp sin mage! Det kanske är något problem med tarmarna!?
Vore ju inte så kul om det var nåt sånt....

Men han skulle kanske komma förbi här idag istället... Men om hon är magsjuk vet jag inte om jag vill ha hit pappa, ifall han bär med sig bacillerna.... Fast jag vill ju träffa honom och att Tindra ska få träffa honom mer... Ja ja vi får se hur det blir!

Annars får vi väl... Gå ut och leka och gå till affären och köpa mjölk! haha! Så spännande liv vi har! ;)

Jag måste göra klart mitt arbete om solsystemet oxå! Och räkna några tal! Har inte många kvar nu, men jag har ju hoppat över 2-3 st som jag inte förstår... Och solsystemet är i princip klart förutom lite text som ska in och uppiffning med bilder! :)
Kanske gå till Nicklas om han är hemma och tvinga honom att hjälpa mig!? haha!

Jag vill ha mer nyponsoppa... Men nu är det slut på pengar... Fick plocka ur alla 5:or och enkronor ur burken för att ha råd att köpa kattmat i veckan! Lite pinsamt att betala med småpengar, speciellt när det är större summor, över 30 kr... Och jag skulle kunna döda någon för en Red Bull på morgonen! Speciellt mån och tis-dagar! haha!

Jahopp, nu ville Tindra ha en macka till.. Jag som hade så bra uträknat att om jag inte åt frukost på onsdag så skulle det räcka, men jag antar att jag får skippa frukosten hela veckan.. Vi äter ju lunch så tidigt i skolan så det gör nog inget! och Tindra vill ju oftast ha två mackor... Nu finns det 3 kvar.... Fast.. Måndag och tisdag så äter hon ju iof frukost på dagis!! Hihi! Det kanske finns hopp för min frukostmage ändå!

Nej nu ska jag snart plocka ur tvättmaskinen och stoppa i en ny omgång! Jag ska tvätta väskan jag fick från J.C så jag kan ha mina skolböcker där i! :) Och trosor... För det har jag inga kvar! haha!

C-ya!

Puss å kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0