Överraskning!

Idag har jag fått två överraskningar!
1: jag öppnade fakturan från Norrtälje kommun, barnomsorgsavgiften, och jag höll på att svimma!! 1260 kr!!!!
2: jag öppnade elräkningen som jag tydligen betalar per kvatal och jag höll på att svimma igen! 381 kr!!

Och då har jag ändå kört massa maskiner med tvätt och disk! Jag har ju fast elpris och behövde inte oroa mig när elpriserna steg där ett tag, så det var ju skönt! Men jag trodde ändå inte att det skulle vara så här lite!
Nästan så jag sitter och väntar på att nästa halva av elen ska komma.... För bra för att vara sant lixom!
Och det är el från vindkraft så det är miljövänligt oxå! :)

Men att barnomsorgen skulle vara på så mycket hade jag aldrig gissat! För bara några timmar mer! Jag tror jag skrev på 50 timmar.... Kanske skulle räknat på hur många timmar hon går istället för att skriva mer för säkerhetsskull? Jag hade ju iof inte fått schemat då och visste inte vilka tider och hur mycket jag skulle hon skulle behöva gå på dagis! Kanske ska ändra igen då? Undrar om de blir sura om man gör det?

Vad betalar ni andra med barn på dagis?

Tänker mycket på Kim och Sebbe nu! Sist jag pratade med Sebbe, vid halv 4, så var hon bara öppen 5 cm och bebisen hade inte fixerat sig.. Stackarn har legat i 1,5 dygn nu! Har inte hört något sedan dess och kollar både hennes blogg och snokar info från hennes mamma på facebook!

Jag hade ju en sån konstig dröm om henne i natt så jag är lite orolig oxå... Eller inte orolig så...
Jag drömde att jag stod och pratade med henne och hon stod och diskade en nappflaska. Hon hade fått bebisen men den var i ett annat rum. Jag frågade om hon tyckte att det gjorde ont och hon lyfte upp tröjan och sa: "Jag vet inte, jag sov." Och så hade hon ett stort ärr på magen! Hon hade alltså fått göra kejsarsnitt!

Och frågan är ju, om inte bebisen kommer idag, kommer hon få behöva göra det då?
Jag håller verkligen tummarna på att hon slipper det, för att föda vaginalt är något alla tjejer måste få uppleva! Ja om man absolut inte kan så kan man ju såklart inte.. Men jag hoppas det går bra för henne!
Men den powern man får av det är otrolig! Något jag aldrig kommer få uppleva igen på annat vis!
Att känna sig så stark och när man är klar så... Den känslan går inte att beskriva!

Både jag och Tindra håller tummarna och Ceacar och Tarzan håller tassarna! ;)
HEJA HEJA KIM!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Betalar 1.250 kr för Rasmus, men de är för vi har så hög inkomst. Har du kollat det?

2010-01-20 @ 11:54:43
URL: http://jerseyko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0