Samanfattning av jul & nyår

Oki här kommer en uppdatering! Har försökt samanfatta kort. Det förra inlägget jag skrev (Som jag inte publicerat) vart så himla långt!

Julafton: Mysigt att vakna upp och äta grötfrukost med familjen, klä upp sig, vänta på resten av familjen, dricka glögg (Förutom när jag smakade på romglöggen som var.. BLÄ!) och öppna paket med hela familjen! <3

De som var där var: Mamma (Såklart), Bosse (Såklart), Nicklas (Såklart), mina två morbröder Göran och Mattias, kusin Sara, mormor och Patrik.

Tindra fick massor med julklappar!
  • Dammsugare
  • Kundvagn med matvaror m.m.
  • Spis
  • Kastruller och vispar m.m.
  • Ritplatta
  • gosedjur
  • Lastbil
  • DVD-filmer
  • En cyckel
  • Massor med kläder
Har säkert glömt något.....Och även jag fick julklappar:

  • Aladdin ask
  • Vinställ
  • Vinkaraff
  • En flaska rött ;)
  • En mysig morgonrock <3
  • Ett Arne Weise julspel (Eller vad det nu heter, har "för stunden" tappat minnet...)
Efter paketöppningen med Nicklas som tomte så var det dags att äta! Åt så mycket att jag höll på å spricka och t.o.m inte orkade min egen cheesecake och allt godis efteråt... När Patrik gått med Tindra och resten av familjen åkte hem kollade vi på tv en stund innan jag gick till bussen mot Uppsala!

Kom hem till Tobias sent på kvällen efter mycket "om och men". Gav svärmor hennes julklapp, en ask med gröna marmeladkulor, som hon älskar!
Sen böt jag och Tobias julklappar. Han fick forstsättningen på boken han läser nu och ett paket med kolastänger! hehe! och jag fick ett jätte fint armband i silver som han hade gjort själv! Sen vart det mys och gos hela kvällen! Mysigaste julen ever!

Juldagen: Vi åt julmiddag hos svärfar och hans familj. Janne och Johanna var där de oxå. Sedan följde vi med dem till Östhammar där vi första förfestade hemma hos Johannas föräldrar och sen gick vi ut till bowlinghallen och fortsatte festandet! Det var riktigt kul faktiskt! Sen fick vi skjuts hem av svärfar som var snäll nog att komma och hämta oss. Skönt det så man slapp sova över, vilket jag inte är så förtjust i.

Lördag: Vi tog en slappardag och bara var och kramades! Skönt det med.

Söndag: Åt julgröt och knäckemacka med skinka som lunch hemma hos svärmor. Gick ut med hundarna och busade med dom inne sen innan vi gick hem igen och packade, för det var dags att åka hem... Men jag saknade ju Tindra och katterna oxå!

Hämtade Tindra hos Patrik och sen gick vi förbi mamma som fått vattenskada i hallen så de hade stängt av vattnet och behövde duscha hemma hos oss så då fick hon göra det! Passade på att ta med lite av julklapparna oxå!

Resten av veckan var vi mest bara hemma och busade med de nya leksakerna och kollade på "Benny" på DVD. I onsdags fick jag jobba lite oxå! Skönt med extra pengar!

Nyårsafton: Jag och Tindra gjorde oss fina med glitter i håret innan vi gick hem till mamma där Tindra skulle få vara medan jag var i Uppsala. Tog emot lite att åka men har man sagt att man ska komma så kommer man! Det känns taskigt att avboka samma dag... Men när vi väl kommit dit så vart det mycket bättre! Vi fick jätte god mat och sällskapet var trevligt!

Firade 12-slaget på balkongen med pussar, kramar och t.o.m hångel.. Men inte från Tobias, uten Johannas rätt så överförfriskade tjejkompis! haha! Men jo, från Tobias oxå! ;)
Det var faktiskt första gången i mitt liv jag har fått pussa den jag älskar på 12-slaget!

Och jag och Tobias hade slagsmål under kvällen! Jag älskar våra slagsmål! Istället för att slåss med knytnävarna så slåss vi med munnarna! ;) Pussfighter är det bästa som finns! ;)

Fick även kramas med svärfar som kom för att hämta en av Tobias småbröder! :)

Vi somnade inte förrän riktigt sent på natten/tidigt på morgonen.

Nyårdagen: Vaknade vrålhungrig och jag och Tobias gick till MAX och åt efter att ha tackat för allt och sagt hej då. Efter det fick vi gå skilda väger. Tobias gick till sina vänner som han skulle få skjuts hem av och jag gick till stationen där jag fick vänta i en timma innan bussen gick. Men det gjorde inte så mkt.. Dumt var bara att när det var 30 min kvar kom jag på att jag hade kunnat ringa Ida och höra om hon var hemma! Men men.. Nästa gång så..
Var in på Pocket shopen och såg två böcker jag ville ha! Den ena kostade bara 69 kr men den andra kostade 119... Det får bli sen när jag blir lite rikare! haha!

Kom hem och hämtade Tindra hos mamma. Vi tog med oss resten av julklapparna hem och plockade ihop spisen tillsammans. Tindra var jätte duktig och hjälpte till! Och vi fick ihop den trots att jag satte ena sidan.. Ja ok båda sidorna... Upp och ned! Sen lekte hon för fullt med sin nya spis och hon gör det nu med! Och hon kör runt dockorna i kundvagnen!

Idag
vart även Pernilla och Niclas, mina älskade vänner, tvåbarnsföräldrar! Så grattis till dom!! :)



En lyckad jul och nyår med andra ord!
Jag hoppas att 2010 blir ett fantastiskt år!
Och om det blir ens hälften av var slutet på 2009 var
så blir jag lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0