Lååååångt!

Idag var vi hemma "ifall att" från dagis! Men Tindra var pigg och inget mer kräk kom.
Hon åt ingen middag mer än några tuggor/en halv macka igår.. Men hon var ledsen och trött oxå så då brukar hon inte vilja äta! Men hon åt bulle och macka på dagen innan hon sov så hon var nog inte så hungrig heller!

Och till frukost idag, som jag fick göra under hot från Tindra att hon skulle skicka (po)lisen på mig om jag inte gjorde frukost på en gång, så åt hon 2 mjukmackor (polarbröd) och en halv frukostknäcke! Så någon magsjuka fanns det ju inte där precis!

Hon hade helt enkelt bara inte lust att äta igår och att hon spydde kan ju bero på massor! Att hon ätit något, hostar så att hon kräks (Det har hon gjort förr) eller att hon svalt saliv på något konstig sätt och fick kväljningar (Har hänt mig! haha!).. Ja man kan ju spekulera massor i det där... Men magsjuk är hon då inte!!

Och strax innan lunch idag som kom Ida och Lucas förbi! Hemskt trevligt med besök! Jag som hade bullar och allt! haha! Bjöd på lite lunch gjorde jag med, fast glömde bort att Ida inte äter annat än hemmagjorde köttbullar, så hon fick äta bara potatisklyftor och beasås! ;)

Tindra och Lucas lekte en hel del. Fast Tindra är ju i den åldern då ingen annan än hon får röra hennes saker, så vi fick förklara att man måste dela och så fick hon "laga mat" åt Lucas istället! Hon ville att han skulle gå med henne överallt, men han kan ju inte gå än! haha! Så det var lite svårt, men efter ett tag förstod hon nog det oxå!

Efter mellis vart de båda lite trötta! Lucas ville inte sova i vagnen så han fick sova i min säng, medan Tindra promt skulle sova i Lucas vagn... Men när hon legat en stund och inte låg stilla eller försökte ens sova så fick hon välling och ligga i sin säng istället. Stora protseter från prinsessan som absolut inte var trött och skulle absolut inte sova! Gissa vem som somnade efter 2 min? haha!

Vi "stora barn" kollade lite på tv och pratade lite som bara vi kan medan de små barnen sov. Lucas vaknade först och vi busade med honom innan det var dags för Lucas middag och för Tindra att vakna! Men hon ville INTE gå upp.. Hon låg kvar och somnade om efter varje gång jag var in och väckte henne. Tillslut kom Ida in och sa att de skulle gå och ville att vi skulle säga hej då. Då kom hon upp, men var väldigt trött.

Vi klädde på oss vi oxå (Efter att Ida sagt till Tindra att hon/vi skulle gå med ut till bilen!!!) och gick ut. Sa hej då till Lucas och Ida och gick sen på en promenad eftersom vi (Tindra!) ändå var påklädda.
Men det började bli sent och efter att vi gått två varv i kvarteret så tyckte jag att det var dags att gå in och fixa middag. Men Tindra höll inte med! Hon skulle vara ute!

Så hon kastade sig på marken och skrek och skrek. Jag bar in henne i hallen och hon hängde på handtaget och ville ut. Jag fick inte klä av henne kläderna så hon fick stå i hallen och skrika medan jag började med maten. Tillslut var hon dyngsur av svett så jag fick klä av henne vare sig hon ville eller inte! Jag fick hålla fast henne för hon höll envist kvar i varenda plagg! haha!
Jag satt mest och skrattade åt henne... Fast inte så hon såg såklart.. Men tillslut lugnade hon sig och vi fick torka snor och hon vart på bättre hummör lagom till att maten var klar!

Kyckling, ris och currysås vart det! Tindra åt bra med mat och jag räknade matte under tiden.... Sen vart det jätte sent så direkt efter maten vart det pyjamas, ny blöja och välling! Sedan bums i säng och ringa pappa och säga god natt!

Nu har jag gjort klar min svenska uppgift och ska precis skicka in den! Ska bara vänta på att en fil ska bifogas i ett mail jag håller på å ska skicka till NK läraren för de kom inte fram när jag skickade i Fronter tydligen så jag skulle skicka via hotmail istället!
Men filerna var för stora så de får bara plats en så det fick bli 3 mail till honom! haha!

Oj så långt det vart!


Och ett stort grattis till Kim och Sebbe oxå som fick en pojke (ja jag gissade fel! Första gången någonsin!!) igår! Han kom ut med snitt kl 23.01 och han vägde 3850 gram (Tindra vägde 3960!) och var 54 cm lång (Tindra var 53!). Han heter Viktor och jag har inte än sett någon bild på lillen så jag väntar spänt på att det ska komma och hoppas att Kim inte har för ont! Men hon hade fått morfin så hon ska inte klaga! haha!

Grattis grattis! Ni kämpade på väl, alla tre! hehe!

Nu ska jag sussa snart... Trött i ögonen...

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: mormor

meen... skulle inte Patrik vara hemma med henne när hon blev sjuk???

2010-01-21 @ 11:53:21
Postat av: Pernilla

2½ års trotsen är så himla trevlig...Eller inte!!

2010-01-21 @ 12:41:12
URL: http://jerseyko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0