Hemsk morgon!

Fy vilken hemsk morgon!
Vaknade av att det pep och jag trodde det låg någon under sängen! Först vart jag jätte rädd, tills jag insåg att det var jag själv som pep när jag andades! Hostade massa slem. Sen när jag sträckte ut benen kände jag att jag hade jätte ont i mitt vänstra ben oxå. I knävecket.
När jag reste på mig kunde jag knappt stödja på benet och höll på att ramla ihop när jag skulle gå ut i köket.
Och inte nog med det så har jag fått en finne på läppen som blivit inflammerad och gör ont ända in i tandköttet!

Tur att jag bara har en lektion idag och att det är naturkunskap! För det är åtminstone roligt!
Bara datorerna i skolan vill lyda mig idag... Igår kunde jag inte spara något på datorn för jag hade tydligen ingen behörighet till varken skrivbordet, delade mappar eller "den här datorn".

Jag saknar det här gamla hederliga, "lämna in papper till fröken". Nu ska vi först spara vårt arbete, lägga in det i rätt fil på en sida som heter Fronter, sen ska vi maila den filen till rätt lärare och kontrollera att den verkligen kommer fram. Sjukt krångligt! Speciellt för mig som är helt tekniskt inkompitent!

Jag menar, om de ändå skriver ut arbetet sen, varför kan vi inte bara få lämna in det på papper?


Igår när jag hämtade Tindra på dagis så var hon så fantastiskt underbart söt så mitt hjärta smälte! Hon skulle gå själv och putta vagnen. En tjej med hund gick förbi oss och Tindra började prata om hunden som letade efter Tindra för den såg inte henne bakom vagnen. haha! Sen skulle hon hålla koll framför vagnen så att hon inte körde på hunden! haha! Fast den var jätte långt fram! ;)

Sen kom pappa (Noffra/morfar) med bilen och sa hej. Då satt Tindra i vagnen alldeles knäpptyst. Pappa sa att han skulle hem och äta och sen sa han hej då. Och så fort han åkt började hon prata igen och sa att hon oxå skulle hem och äta.
Och sen frågade jag henne vad vi skulle äta:

Ti:
"Makajoner!"
Jag: "Oki, vad ska vi ha till det då?"
Ti: "Makajoner!"
Jag: "Men vad ska vi äta mer än makaroner?"
Ti: "Makajo... Eeh... Köttbullar!"

Så det vart köttbullar och SPAGETTI till middag! Vi åt makaroner i förrgår så det fick bli spagetti istället! haha! Och sen var hon dessutom pussig och kramig! Och det är hon inte ofta, så man får passa på när hon är det. ;)

Nej nu måste vi sätta fart så vi kan gå till dagis innan lunch! haha! Alltid sena!
;)

Puss å kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0