När olyckan är framme!

Jag stod och lagade mat, eller skulle precis börja, och Tindra skulle promt stå på stolen brevid mig fast jag sa att hon skulle stå längre bort. Och rätt som det var så tippade hon och på nåt vis satte hon handen mot sidan av en varm platta och brände sig! Plattan var ändå rätt så långt ifrån henne.
Jag tog snabbt tag i henne! Spolade med vatten, satte på salva (lite tidigt kanske?) och ringde vårdguiden!

De sa att hon skulle ha handen i en våt handduk ett tag och svalka lite (Först sa de en skål med ljummet vatten.. Men hallå! 2 år!) och sen skulle hon få alvedon, vilket hon fick, och sen skulle jag sätta på salva och kompress! Men eftersom jag inte har någon kompress hemma så ringde jag pappa, som inte heller hade någon (Av någon konstig anledning.. Kanske för att han alltid gör sig illa?) så Mia skulle ta med sig salvkompress från jobbet i morgon och så skulle jag sätta plåster så länge. Bättre än inget!

Nu ligger hon i soffan och kollar på Benny (ovanligt va?) och har fått en kaka som tröst.

Det var "bara" på utsidan av lillfingret och lite lite på sidan av handen hon brände sig. Inte så farligt, men det gör ju såklart ont!

Nu ska jag fortsätta med maten.. Tindra lär ju inte gå i närheten av spisen något mer förhoppningsvis!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Kim

Vem e den där Benny?

2010-01-12 @ 21:22:57
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Okej, är det en människa eller ett djur? :p

2010-01-13 @ 11:43:06
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Rasmus drog en stol till kökskranen igår och drog på fullt med varmvatten och stoppa in handen! Men han blev bara rädd.



Sen har han satt handen på spisluckan en gång när vi eldat en hel dag. Så den håller han sig långt ifrån nu.

2010-01-13 @ 12:41:42
URL: http://jerseyko.blogg.se/
Postat av: Kim

haha okej! jag som hade en bild i huvudet av att det var en st bernardhs hund. :p

2010-01-13 @ 23:20:33
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0