Never ending winter....

Fy vilken hemsk morgon.....
Vi kom upp i tid och åt frukost. Men när Tindra skulle kissa som hon alltid gär när vi byter blöja så fick hon något raseriutbrott för att hon inte fick torka näsan med samma papper som hon hade torkat... Eeh... "Framstjärten" (hahahahahaha!!!) med! och skulle fiska upp pappret ur toan, eftersom jag slängde i det där och hon skrek och skrek och slängde sig ner på golvet så jag trodde hennes knän skulle gå sönder!

Sen tillslut så fick jag med henne till soffan för blöja och påklädning. Vi var lite sena, men bara lite. På med ytterkläder som hon absolut inte kunde ta på själv! Nu skulle mamma klä på.... Tillslut var vi påklädda och på väg till dagis. Då började Tindra prata om skolan och jag sa att jag skulle till skolan och Tindra skulle till dagis som är som hennes skola! En föreberedande skola inför den riktiga skolan!

Hon var jätte glad för att hon skulle få gå till skolan! Men när vi kom fram till dagis och kommit innanför grinden insåg hon väl att det inte alls var den skolan hon hade tänkt, utan att hon ville gå med mig till min skola, så hon satte klackarna i backen och vägrade gå. Jag bar in henen i kapprummet och klädde av henne medan hon grät och skrek: "Vill inte, vill inte"

Det skär ju i mamma-hjärtat när de små gör sådär.... Hon klamrade sig fast i mitt ben och försökte ta sig ut utan kläder... jag fick sitta en stund i dörren medan hennes frökan föröskte locka henne med roliga saker att göra och jag försökte få henne att gå och leka med Nova som hon tycker så mycket om att leka med (Tyvärr är hon inte där så ofta..) Efter att jag suttit i ca en kvart så slutade hon gråta och gick med Nova och hämtade papper för att torka sin egen och de mindre barnens näsor. De började gråta i kör allihopa när vi kom nämligen...

Och DÅ fick jag en puss och en kram och kunde gå! Kom lite sent till skolan, men det gör ju inget eftersom jag inte MÅSTE gå på den lektionen, utan jag gör det frivilligt!

Kallt så in i helvete! Är så less på nön och kylan nu och så ska det komma ännu mera snö och bli ännu kallare! Jag står inte ut längre!!!!

Kom iaf fram och räknade ganska många tal. Många tal var väldigt svåra! Ett var så svårt att inte ens läraren visste hur vi skulle lösa det så vi fick sitta ett tag med det innan vi (hon) kom på hur man skulle göra!
Nu har jag bara en sida kvar (ca 10 tal) innan jag är på nästa kapittel som vi börjar med på måndag! Och det är bara repitition! Sen börjar vi med %-räkning!

Nu har jag dessutom kommit på hur jag ska tacka mamma och Bosse! Lite lamt kanske, men ja... Jag ska iaf göra mitt bästa och klara kursen! PUNKT! Jag tror de skulle bli glada om jag klarade den så jag ska göra det för deras (och min såklart!) skull! Jag har t.o.m börjat räkna matte i sömnen! haha! Jag drömmer att jag gör det!

Nu har jag bara svenskan kvar, men den går fort, snart klar!

Nej... Om man skulle hämta Tindra lite tidigare i snöstormen...? Innan den blir värre kanske?

Puss å kram

´λ_λ
( °
ω°)
-" - "-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0