Nu har Teri börjat skoooolan!

Helgen spenderades i sängen framför Naruto (Medan jag kan!) och en sväng hem till Madde där vi spelade Wii tills min axel gick sönder och drack gott! Tindra var hos sin pappa!

I måndags "började" skolan! Informationsträff där vi fick lite papper och schema och så! Träffade Sandra, en gammal klasskompis från B&F! Lite kul, för jag drömde samma natt att jag tänkte: "Hoppas att Sandra är där! Det har vart kul!" och så var hon där! Lite läskigt men kul!

Träffade även Ela lite senare en snabbis! Det var kul! Vi har ju inte setts sedan typ... Jällatiden?

Sen på kvällen kom även Linda förbi en snabbis! Så det var en allmänt trevlig dag!

Idag började skolan på riktigt! Vi började dagen (Sjukt tidigt!) med Naturkunskap! En jätte trevlig lärare hade vi och en kille i klassen som ställde massor med konstiga frågor om universum! haha! Vi fick en uppgift som ska vara klar tills nästa tisdag! Vi ska skriva om Solsystemet och så! Jätte kul tycker jag för jag har alltid tyckt att rymden och stjärnorna vart intressanta!
Så det ska hela min "lediga" onsdag gå till! Jag ska satsa på MINST VG på det här projektet och på hela kursen! ;)

Sen hade vi matte efter lunch! Matteläraren var lite virrig, men han var trevlig! haha! Jag satt och kämpade mig igenom med matten i 3 timmar och började nästan gråta av frustration (haha) men jag är bestämd och SKA klara det! Och när jag var klar och skulle rätta alla mina fel (haha!) så säger han att man FÅR använda miniräknare!!

Och där har jag suttit och kämpat med att räkna på fingrarna och ritat sträck på hela pappret och överansträngt mitt stackars psyke! Sen var lektionen slut, så jag tog hem mitt arbete och räknade rätt hemma och gjorde även B-uppgifterna (VG!) och jag är sjukt stolt över mig själv! men det var ju grymt mycket lättare med miniräknare! haha!
Tänkte nästan pröva mig på C-uppgiften, men jag får nog ta babysteg! hehe! Iaf i början! Nästa vecka ska vi börja med bråk... Och jaha.... VAD FAN ÄR BRÅK?

idag har vi räknat:
12 * 3 - (14/2) + 2 * 8 = (36 - 7 + 16) 45! (Hoppas det är rätt nu, annars blir det pinsamt! haha!)
Och även:

b - b = 0
a + a = a


DEN DU!
hehe!

Måste till jobb-coachen i morgon oxå... Jag som hade velat sitta hemma med mitt arbete men jag måste tydligen "avsluta" där... Skulle gått idag men jag var ju i skolan och hade inga pengar på telefonen att ringa och meddela det till henne för.. Så hon ringde upp och var lite sur.. Men vad ska jag göra då? Skicka röksignaler?
Jag har 0,01 kr kvar på telefonen!! Och har hon inte comviq får hon skylla sig själv!

Nej nu ska jag laga middag! Undrar vad det blir.. Hmm...

Puss å kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag visste inte att du och Ela hade träffats nån gång. :p Har hon också testat på Jälla? Ta det lugnt med matten så du inte blir helt snurrig. ;)

2010-01-12 @ 19:42:13
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0