NU JÄKLAR!!

Jag hat tappat orken.... Men som tur är så är jag envis som en åsna!
Jag ska lämna in papper till soc i morgon... En extremnödlösning! Jag hatar att behöva ta hjälp därifrån, men nu är det för Tindras skull...
När jag ringde så var min kontakt jag haft tidigare på SEMESTER! Så jag fick prata med nån slags jour!
Först sa hon att de inte brukar ge pengar till studerande och lät väldigt negativ... Då började jag gråta igen och hon vart nog lite chockad och sa att hon skulle hjälpa mig och skulle t.o.m skynda på ansökan lite!
Det var ju tur....

Men jag kommer inte få mycket därifrån... Bara jag klarar att betala räkningarna och köpa lite mat så.. Vi får helt enkelt fortsätta äta pasta och pulvermos!

Man kan variera på några olika sätt:

Måndag: Pulvemos med korv
Tisdag: Pasta med köttbullar
Onsdag: Pulvermos med korv
Torsdag: Får vi mat hos mamma som tur är!
Fredag: Pasta med köttbullar
Lördag: Pasta och korv
Söndag: Pulvermos och köttbullar.

Sen börjar man om på samma lista.... Har man tur kanske man har sås oxå!

Ja för det är ju ungefär vad jag har råd med... Tur att Tindra får lite nyttigare och godare mat på dagis! Just ja, jag har lite ris kvar oxå! Så en dag kan vi lyxa till det med ris!

Så det blir ingen hälsa på Tobias den här månaden för mig... Hoppas han har råd att ta sig hit åtminstone en helg... Nu har det gått så lång tid sedan vi såga att jag håller på att dö av saknad!

Gaah jag kan inte sluta gråta.... Fan oxå! Min typiska otur....

Jag borde ha listat ut det här... För varje gång jag börjar känna "Yes! Nu mår jag bra! Nu är jag glad!" Så kommer det skit och nockar mig ner igen.... Jag antar att jag tänkte att "Den här gången kanske det inte händer..." Men ack så fel jag hade....

Men! Vi tar oss igenom det här! Tack för underbara vänner och en underbar familj! Och framför allt en underbar unge och en underbar pojkvän! Jag ska kriga med Csn! Jag ska, SKA, ha retraktivt och de ska få eld i baken så de skyndar på lite! För det är ju inte mitt fel att ansökan jag skickat in "kom bort"... Så då ska inte jag få lida för det! KRIG!!
Och jag ska bita lite i hälsenorna på dom på F-kassan oxå! Typ.. Ringa varje dag eller nåt...

Det här är bra! Nu är jag arg.. Eller inte arg, snarare bestämd, istället för ledsen! Nu jäklar!

Hör ni det? KRIG!! Jag ska ha mitt bostadsbidrag den 27:e januari och jag ska ha mitt CSN bidrag i februari!

Jag ringer F-kassan igen på onsdag.. För i morgon kan jag inte... Eller jo, de har ju iof öppet till 22 så det går nog!
Nu jäklar! NU JÄKLAR!!!!!!

Saknar mamma oxå... Skulle behövt henne nu.. Varför ska hon åka just när det är som värst för mig? Skolan och allt! haha! Men på tordag kommer dom hem igen!

Nej.. Naruto och gråta... Nej... Inte gråta mer! bara Naruto, sen sova! Hungrig som en gris är jag med....

NU JÄKLAR!!!


Ps: Är sjukt nyfiken hur det går för Kim! Har inte hört nåt på ett bra tag nu!!!

Kommentarer
Postat av: sanna

du verkar inte ha de lätt!! hoppas allt e bra med dig och så håller vi tummarna på att kim kommer hem med en liten flicka snart! :D

2010-01-18 @ 22:04:17
URL: http://sannaeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0