Nattligt "samtal"....

Kaffe, kaffe, kaffe, kaffe, kaffe, kaffe, kaffe, kaffe.... Så lite söööömn!! Gaah!

Tindra vaknade strax innan 2 i natt: HÅRSTRÅ!!! Uäääh!!!
Jag: Ta bort det då... *Mutter mutter*
Hon: Vällingen! Vart är vällingen!! UÄÄÄÄÄÄÄÄHH!!!!!
(Jag kliver upp och går in till henne)
Hon: *Snyft* Kan du sjunga för mig?
Jag: Sjunga? Nu? Ja ok... *Sjunger*
Hon: En till!
(Jag sjunger några sånger tills jag nästan kissar på mig och går ut.. Kissar och lägger mig sen...)
Hon: Uuuuäääääääähhhhh!!!!!!! Jag vill ha papper!! Uuuääähhh!!! UUUÄÄÄHHH!!
Jag: *Kliver upp igen* Här har du papper, sov nu är du snäll!
Hon: Kan du sjunga....?
Jag: *Börjar bli riktigt trött och irriterad* Ja en sång då.. bäbääbvitalammahardunågonull...*Snabbtsomtusan*
(Lägger mig i sängen igen, Tindra snyftar ett tag..)
Hon: Jag vill ha dörren öppen!!
Jag: Den ÄR öppen!
Hon: Nappen!!
Jag: Den ligger säkert brevid dig.... *Mutter*
Hon: Jag vill ha den ANDRA nappen!!
Jag: Tyst och sov nu!!
Hon:Uuuäääääääääähhhh!!!
Jag: Sssschhh!!!!
Hon: UUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHH!!!!!!!!!!!!
(Jag tar den andra nappen, ger den till henne och går ut utan att säga något...)
Hon: Snyft.... Snyft... Snyft... Uuuääh!!
Jag: Ssscchh!!
Hon: Snyft...
Jag: Ssscchhh!!!!

Sen.... Sen ÄNTLIGEN somnade hon!!! Bara det att jag vart ju tokpigg av att springa runt i kylan här hemma och kunde ju inte somna om på en gång, plus att det var ljust ute!!

Nu sitter jag med rostmackor och KAFFE för att piggna till lite! Det började just regna oxå... Woho!

Nä...
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0