Drömmar....

Jag kom på ännu en sak som jag önskar mig i födelsedagspresent, men som jag tyvärr tror är en önskedröm som inte kommer gå i uppfyllelse på många många år.... Att resa till Japan. Jag vill se husen och trädgårdarna i Kyoto, kolla in Osaka och såklart Tokyo!


Kyoto


Osaka


Tokyo

Jag menar... Kyoto, vem vill inte se det där in real life? Jag har pratat med folk som varit där och de säger att det är en upplevelse som följer en i resten av livet. Det är tydligen underbart vackert där! Jag har velat åka länge, men det kostar att åka och det kostar att vara där. Och vem vill inte prova åka tunnelbana i Tokyo! hahaha! Sen har jag hört att det finns en jätte stor vattenpark, typ akvarium, som jag tror finns i Osaka som skulle vara awesome att se! Sen vill ju även nörden i mig kolla in mangamuséet och Nintendos högkvarter! ;) Hehe!

Jag vet inte hur länge jag har velat åka dit, men jag minns att jag och Ida pratade om att åka dit någon gång precis när jag hade blivit gravid tror jag, eller var det innan? Och jag vet att jag velat det ett tag innan dess oxå. Men det är och förblir nog enbart en dröm tyvärr..... Framtiden får bestämma det.

----

På tal om framtiden så funderar jag på att fråga om man kan få praktikplats eller något hos någon fältasistent. Jag är inte helt säker på vad de gör helt. Jag vet att de är ute mycket, har kontakt med ungdomar ochsånt. Men mer vet jag inte och jag är intresserad av det yrket men vill inte gå en utbildning på 4 år och sedan är det inte alls vad jag vill göra! Men frågan är om man då ska prata med AMS eftersom jag pluggar och inte är inskriven där, eller prata med någon fältare på en gång? Jag gör det gärna gratis en vecka, bara jag får veta vad de gör och om det är vad jag vill göra! Det är synd att man inte får chansen att prova på alla jobb som man skulle kunna tänka sig att arbeta med!

*Suck* Varför är det så svårt att veta vad man vill göra trots att man vet vad man "vill göra".....

Jag får pigga upp mig med lite An Cafe, bjuder på en av mina favoritlåtar! Var så god! Enjoy!

N Y A P P Y ! !

 

 

Ps: Oh god jag hoppas att dom återförenas för det här vill jag oxå se! Live från München 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0