Nyappy!

♥I heart you!

Jag är så glad att jag kommit ur min depp-sänka och är på väg mot toppen igen! *Pjuh* Jag hade lite panik där ett tag när det varade mer än en vecka... Ca 3-4 veckor tog det den här gången. Men nu är jag tillbaka! T.o.m utan pengar kan jag vara lycklig! Det är så skönt!

Bara pluggandet vill sätta fart på riktigt så är allt toppen i mitt liv just nu. Jag blir tyvärr lätt distraherad här hemma när jag pluggar! haha! Animalplanet, An Cafe och Facebook är farliga fällor.... Men man måste faktiskt få pausa ibland så att man inte blir dödstrött på pluggandet. ;)

Ska hämta den nya versionen av "massmedier"-boken i morgon bitti. Sen skriva arbete hela dagen... Men jag tror att jag skulle behöva prata med läraren för jag förstår inte riktigt... Vi skulle välja en uppgift/ ett ämne av 3 att skriva om förra veckan och den här veckan ska vi göra "inlämningsuppgift 1" och det var enhelt annan uppgift! Uppgiften ska vara på 2-6 sidor och det är 7 frågor som ska svaras med så kort svar som möjligt....
Min fråga är då... Ska det första ämnet/uppgiften ingå i den här? Fattar ingenting.... Jag skriver båda och så får han sätta ihop dom själv! haha! Nä då jag ska maila och fråga.

Idag när jag hämtade Tindra på dagis var hon väääldigt trött... Hon hade ramlat av trehjulingen och skrapat i hakan på plattorna på gården och så hade hon blivit puttad så hon var lite butter. Hon ville gå hem på en gång, men när jag sa att jag skulle prata med "fröken" om hennes sovning så ville hon hellre leka på gården. Eftersom "fröken" var upptagen i samtal med en annan mamma så struntade jag i att prata med henne och tänkte gå hem istället... Då kastar sig Tindra på marken och gallskriker!! "Jag vill inte gå hem, lämna mig hääär!!" o.s.v....
Vilket jag självklart inte tänkte göra.... Lite mer än en timma senare var vi hemma...
Jag fixade maten medan hon gallskrek och efter lite mutning med glass så lugnade hon sig och åt sin mat och fick sin glass som lovat. SEN vart det fart på henne!!

Hon hoppade i soffan, kastade sig över mig och härjade som en toka medan jag försökte lirka på henne pyjamasen. Sen vart det hopp i säng till en film. Jag gick ut ur hennes rum för att gå på toa och 3 min senare när jag kom tillbaka sov hon som en stock!

Från och med idag är det andra bullar! Sover hon inte på dagis får hon inte sova alls på dagen, iaf inte efter kl 15.00... För annars blir hon omöjlig att lägga och somnar sent och det resulterar i att hon är trött och grinig dagen efter. Nu jäklar! Får ta med pyjamas till mamma i morgon tror jag och hoppas på att middagen inte blir sen....

Så.. I morgon: Skriva, skriva, skriva, handskas med ev. trött och grinig unge, middag hos mami med familjen ♥, lägga trött unge och till sist lägga mig själv.....


Så långt det blev! :P

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0