VARNING för starka bilder!!

En vecka sedan sist. But who cares? Right? ;)

Jag tror att jag är på väg att bli en människohatare! Jag kollar som vissa vet på Animal planet var eviga dag. Och på kvällarna (Måste bara avbryta för att tala om att jag skrivit det mesta utan att titta på tangenterna! *Stolt*)  visar de ett program som kallas "Prime time" typ. Det handlar om folk som överlevt attacker från vilda djur och vilda djur som gör "vanliga" saker som de tycker är OTROLIGA! Typ ett lejon som jagar en zebra som lyckas slita sig och överlever. Wow! Jag kallar det naturens gång, what comes around goes around...

Men det mest korkade är de filmer med människor inblandade. Tjurfäktning, tjurrus, rodeo, krokodilbrottning m.m. Jag menar.... Plåga ett djur till döds genom att reta upp det till ursinne och rädsla, med svärd efter svärd. Och när matadoren bir spetsad av ett horn, kastad 3 m upp i luften och överlever... Good for him, men de behöver väl för fan inte kalla jäveln som drog ut matadoren ur arenan för hjälte! De plågar ett djur till döds, de skrämmer djuret till att försvara sig och det gör bara det den ska och man blir skadad... Jag tycker bara att det är rätt åt de jävlarna.
Samma sak med de som envisas med att brottas med krokodiler..... Skyll dig själv för fan!!


Sen undrar jag över hur folk som plågar djur tänker överhuvudtaget. ASPCA i alla dess former i alla dessa länder, TACK för att ni finns! Jag gråter nu mer minst en gång om dagen, både av lycka och sorg. Så många djur som far illa av okunskap och dumhet!

Den här hästen satte djupa spår i mig...Hur kan man missa att se ett hål som går rakt igenom hästens hals? Den överlevde alltså såret själv, räddades av ASPCA och adopterades bort till någon som kunde ta väl hand om den. Tack och lov!

Och det påstås att "vi människor" har de största hjärnorna och är det mest intelligenta av alla djur... MY ASS!! Gaah jag önskar att man bara kunde låsa in alla jävlar som inte har vett nog att göra det rätta och kan hantera sina oskyldiga djur i ett litet rum, alla i samma rum, utan toalett, utan vatten ochutan mat. Så de får veta hur det är att svälta ihjäl....
Människor.... *suck* Man skäms ju! Tur att det finns vettigt folk så att man slipper skämmas ihjäl.

Sitter nu och kollar på PSPCA (Liknande ASPCA) som gör tillslag mot en stor "valpfabrik".... Tårarna sprutar... Hundar som aldrig kännt fast mark under fötterna, en hund som vandrar runt runt på 1*1m² för att det är det enda den har gjort i sitt liv, missbildade av felaktig avel, skadade av dåliga förhållanden, skjutna när de slutar löpa och värre.... Allt för pengar....







Detta är bilder från en så kallad "valpfabrik" och hundar räddade från dessa. Oskyldiga djur som inte gjort någon ont, behandlas på detta vis...
Det gör ont i mitt hjärta... Jag vill bara rädda varenda liten själ som blir behandlad på detta vis. Jag tackar alla som räddar djur i nöd, de är riktiga HJÄLTAR!!

Nu blir jag nästan arg och kan inte hålla in tårarna mer så jag ska luta skriva nu.... Men tänk efter när ni skaffar ett husdjur! Adoptera från ett hem om du ska skaffa nytt! De förtjänar en andra chans....
Nästa gång jag skaffar mig ett djur så är det från ett hem.

Jag ber om ursäkt om det är ord som sitter ihop, men mellanslagstangenten är lite seg...

C ya....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0