Magsjuka

Igår, ca 2 min efter att jag skrev senaste inlägget, började jag må illa. Jag drack vatten och trode att det skulle gå över, att det bara var luft i magen som det brukar vara. Men strax efter att jag lagt mig i sängen, ca 5 min efter att jag drack vatten, så var jag tvungen att gå upp och spy.
En engångsgrej tänkte jag, något jag ätit, och så somnade jag. En timma senare vaknade jag av att det bublade i magen och det var dags igen. Skickade sms till P att om det vart värre så skulle han få ta Tindra för jag vill inte att hon ska bli smittad och jag skulle nog ha lite svårt att ta hand om henne o.s.v..... Han förstod.

Hela natten spydde jag. Satte en hink med lite vatten nedanför sängen för jag hann verkligen knappt till toaletten, och jag har bara 3-4 m till toan från sängen! Men jag behövde gå på toan oxå ibland för det kom inte bara uppifrån....

Innan P kom och hämtade Tindra så gjorde jag lite nyponsoppa. Började med att bara doppa skeden och sätta den i munnen för att få i mig så lite som möjligt. Sen fyllde jag skeden och kunde äta mer och mer. Efter att Tindra och P gått  kunde jag dricka upp halva glaset långsamt och inget kräk! Men jag mådde lite illa så jag lade mig i sängen och kollade på serier. Somnade en stund och nu vaknade jag för ett tag sedan och är grymt hungrig!

Ska ta mig lite mer nyponsoppa och prova med en banan! Jag brukar ha så att jag mår bra en dag och så äter jag massor och så mår jag illa och kräks igen. Så nu ska jag ta det lugnt även om jag är jätte hungrig!
Nä nu måste jag på toa och sen fixa lite att "äta"..

Puss och kram - icsh....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0