Helgen!

I fredags så tog min kära mamma Tindra en stund så att jag och Madde kunde gå och sola! Var på Meddo och solade och jag tycker faktiskt inte att det var så jätte bra där.. Dyrt och bökigt och det fanns ingen som kunde hjälpa en om man behövde..
Sen hämtade jag Tindra och vi gick och mötte upp Tobias! ♥ Vi gick och handlade lite innan vi gick hem och sen mös vi i soffan. Jag somnade ganska tidigt medan Tobias var vaken ganska så länge! Och det var ju dumt gjort hemma hos mig! hehe! Katterna rejsade hela natten och sen vaknar ju Tindra tidigt, så han var lite trött! hehe!

På lördagen gick vi ner till Vigelsjö ridskola och Tindra fick rida lite ponnyridning! Hon fick rida på ett av deras Gotlandsruss TiGer! Den minsta ungen på den stösta ponnyn de hade med! hehe! Men hon var duktig, satt upp rakt och höll i tyglarna. Vi övade på att säga "ptroo" när hästen skulle stanna och att smacka och sparka med benen när hästen skulle gå. Någon trav blev det inte. Men jätte duktig var hon och hon tyckte att det var kul!


TiGer.
Bild lånad från ridskolans hemsida!

Fler bilder när Tindra red kommer när Tobias skickat dom! Han fotade med sin kamera!

Sen gick vi till Daisys och åt lite mat och sen hem för att mysa i soffan igen. Tindra satt faktiskt en hel timma i mitt knä och gosade och kollade på melodifestivalen!
Synd att inte Salem al Fakir vann... Han var den enda som var bra och som hade haft en chans i Eurovision.. men Sverige kanske inte vill vinna eller ens vara med i Eurivision längre? För Anna var INTE bra, har aldrig tyckt och kommer nog inte tycka det heller...
Jag ska heja på något annat land i Euorv. som vanligt... Sverige skickar ju bara bottennapp och kommer alltid sist...

Efter melodifestivalen lade vi oss i sängen och kollade på Naruto och en film! Mitt i filmen vaknade Tintin och var lite ledsen och jag gick in till henne. Hon var varm och lite slö sådär.. Så jag öppnade vädringsfönstret för att kyla ner henne lite och sen somnade hon om. När filmen var slut så gick jag in igen och stängde fönstret och då var hon inte varm längre.
Jag vet inte varför hon får sånna där febertoppar då och då... Det håller i sig i knappt en timma och sen går det över igen... Ingen aning...

Idag var det dags för Tobias att åka hem. Innan det så åkte vi med mamma och Bosse till Flygfyren och storhandlade! handlade mest städgrejer och tunga saker men även en hel del mat! 1333 kr gick det på allt som allt! Men nu har jag tvättmedel, skurmedel, maskindiskmedel, kattsand och annat så det räcker ett bra tag!!
När vi var klara släppte vi av Tobias på busstationen.... Lite trist att han åkte..
Men jag är glad att han kom hit!! Jag behövde det!

Sen har vi inte gjort så mycket... Ätit lite och myst/lekt "bara". Nu vill nog skruttan sova tror jag och jag är lite trött jag med (Ovanligt va?). Hon leker med hästarna och har en prinsesskrona på huudet! Min älskling!

Nej, nu gör vi annat tycker jag...

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: sanna

åh tiger. när jag red på vigelsjö var han en galen unghäst som dom höll på o rida in. men såå fin

2010-03-22 @ 11:03:52
URL: http://sannaeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0