Min tråkiga dag...

Jag glömde ju berätta vilken god husfru jag var i lördags morse som bakade scones och gjorde kaffe åt min man på morgonen! Den ni!

kl 04.00 (På ett cirkus) vaknade Tindra i natt/morse... Och ville komma upp! Efter att vi diskuterat om att jag var trött och hon envisades med att jag minsan INTE var det! haha! Så kom vi fram till att hon fick komma upp och ligga i min säng om hon var tyst och inte tog med sig alla gosedjuren (Tror det är typ 6-7 st hon sover med nu..) utan max 2... Hon tog med sig 3.. ;) haha! Hon var tyst, förutom en del grodor som hoppade ut, men hon kom på sig själv då! Men katterna härjade och hon sparkade på mig hela tiden och jag fastnade i mitt påslakan och det var bara kabalik! Så halv 6, en halvtimma innan vi skulle upp sa jag att nu går vi upp och tände lampan. Jag sträckte lite på mig och låg och blundade ett tag och märkte att det vart stilla och tyst brevid mig....

Ja men då hade hon somnat 5 min innan vi skulle kliva upp.. Och inte har man då hjärta (Eller ork) att väcka henne så vi sov vidare. Vaknade kl 9 och kl 10 var hon på dagis. Höll på att vurpa utanför med henne i famnen 2 ggr för de hade inte sandat och det var isgata!
Kom hem, funderade på om jag skulle gå till skolan ändå, men insåg att det tar för lång tid att gå så jag skulle bara hinna vara med på lektionen i max en halvtimma och hade dessutom inte ätit frukost. Men jag var duktig och tog fram matteboken och satte mig för att räkna omkret och area på massa konstiga saker! Satt och räknade i 2 timmar, plockade i en maskin tvätt, räknade några tal till, åt lunch, softade, plockade ur tvätten och hände upp, slängde i en maskin till, kollade på matteboken för att se om den blivit roligare (Det hade den inte) och tillslut gick jag för att hämta Tindra!

Och hon var ju inte så rolig.. Hon somnade i vagnen som vanligt och jag är fortfarande uttråkad... Ska plocka ur andra maskinen nu för jag tror den är klar. Men hade velat att Tindra var vaken så hon kunde hjälpa för hon tycker att det är så kul att hjälpa! :) Utom när man städar då.....

Sen ska vi äta hemmagjord pizza till middag! Mumsfillibaba!

Pappa ringde i morse oxå och berättade att Mia halkat och brutit handleden. Den var helt av och hon skulle opereras... Stackarn... Så nu skulle han stämma RB för deras vän som precis flyttat hit till mina kvarter halkade för några veckor sedan hon med och bröt handleden även hon för att de inte sandra och sköter snöröjningen ordentligt! Jag håller med om att de suger på det, men stämma dom kanske är att gå lite för långt? Eller? OM han nu gör det så hoppas jag ju att han vinner!

Sen funderar jag på att unna mig ett 3 dagar ridläger i sommar!! 1500 kr kostar det iof... Men jag får rida, det är sommar och jag nehöver bara gå 300 m så är jag hemma/där! Ja på Vigelsjö alltså... Jag vet att de inte är så bra där, ridlärarna, men jag rider på mitt sätt och jag vill inte åka till Jukkasjärvi eller skåne för att få vara med på ett vuxenläger som man dessutom inte får övernatta på!
Jag har kollat upp om det finns vuxenläger men alla är långt bort och övernattning ingår inte då! Så Vigelsjö är det enda alternativet om jag inte vill betala lika mkt för lägret som jag får för hotell! Det fanns ett dressyrläger som jag ville vara med på och det var nästan bara vuxna med på det! Vi får se...

Nu ska jag börja plocka ur tvätten och sedan plocka ut diskmaskinen (och i den igen!) innan jag börjar med maten! Ska ringa pappa oxå.....

Puss och kram!!

Kommentarer
Postat av: Kim

För de pengarna kan du få 6 st privata dressyr lektioner. Låna häst av mig? ;)

2010-03-15 @ 20:31:59
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0