På besök i Uppsala!

Idag har det varit en minst sagt trevlig dag!
Trots att Tindra vägrade sova igår så vaknade vi glada båda två, hon kom och kröp ner hos mig i sängen och vi kramades (Så gott det går med henne!) innan vi åt frukost. Efter frukosten gjorde vi oss i ordning och gick ner på byn och köpte en födelsedags present till lilla söta Lucas som fyller ett år idag! *Grattis!! hurra hurra hurra hurra!!* Missade precis bussen till Uppsala, med 1 min!! Så vi åt lite lunch på busstationen.
Sen satt vi äntligen på bussen och det hela började med att Tindra inte ville sitta i vagnen, men när vi satte oss på ett säte vägrade hon ha på sig bältet och så ville hon sitta i vagnen igen. Men när jag satte henne i vagnen ville hon inte sitta i vagnen och hon ville inte sitta på sätet eller i mitt knä.
Så vi bråkade om det tills vi kom till Rimbo ungefär. Då var hon jätte trött, men ville inte sova. Hon var tyst ett tag och höll nästan på att somna tills hon kom på att hon minsan inte alls skulle sova!
Då vart det hus i helvete och inget dög alls! Jag tror alla på bussen hatade oss för att hon skrek så....
Men tillslut så somnade hon, när det var ca 15 min kvar tills vi var framme.


Vi mötte Ida och Lucas utanför Ica i Kvarnen, där de bor, när vi kommit fram, handlade lite fikabröd och när vi kom upp till dom så vaknade Tindra igen. Hon var lite kinkig men vart gladare när hon fick bulle och kex. Tindra och Lucas "lekte" (D.v.s Tindra tog alla leksaker Lucas hade och Lucas tog alla som Tindra hade! Haha!) ett tag och mot kvällen var det dags att åka hem. Jag var beredd på att resan dit skulle upprepas på vägen hem, eftersom hon inte sovit så länge. Men hon var lugn och lekte med sitt lilla emo-troll som jag köpte till henne samtidigt som vi köpte Lucas leksak. Det var bara när vi kom up på E18 som hon började gnälla, men då kom jag på att jag hade en godis-klubba i fickan (som för övrigt är jätte god... tror jag...) som hon fick och den räckte precis till det var dags att sätta på vantarna! Sen höll hon sig vaken i vagnen hela vägen hem oxå!

Har jag berättat för er att jag hatar snö förresten? Jo, jag HATAR snö! En sträcka som normalt (Sommartid/snöfritt) tar 15 min att gå tar numera 30 min!!! Jag missade början på greys anatomy och slutet, men det var bara för att jag nattade Tindra som inte gjorde så hemskt stora protester idag!
Hon var nog ganska trött! ;)


Men det var super trevligt hos Ida och det är verkligen jätte tråkigt att vi inte syns oftare! Men på lördag ska jag dit igen på Lucas riktiga kalas, så då ses vi igen!

Sen måste jag än en gång tala om hur glad jag är över att ha Tobias! Han verkligen lyssnar på mina "problem" och ärligt bryr sig. Han försöker så gott han kan med att ställa upp på olika sätt. Härligare kille finns nog inte!
Ååååh vad jag älskar honom!!

*Tack än en gång älskling för att du älskar mig!!*

Nu ska jag sova! Mina äckliga piller ska intas först... Jag hatar att svälja piller, speciellt alvedon för det smakar apa!! Och så blir det en skvätt cocilana för nu börjar hostan bli värre igen.... Håll tummarna på att hjärtklappningen inte var en biverkning av cocilanan och att jag inte får det igen! Cocilana smakar som en träbit som legat och dragit i rom och tequila och så suger och tuggar man på träbiten sen... Blä! men det hjälper! Tror jag... Nä... Natti natt nu!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: sanna

oj en bild helt oväntat! ahah söt hon e!

2010-03-03 @ 23:49:16
URL: http://sannaeh.blogg.se/
Postat av: Kim

Har du också sportlov nu? :p

2010-03-04 @ 14:16:48
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0