Figaros bröllop

Igår tog vi som sagt bussen till huvudstaden Stockholm för att gå på middag och opera. Middagen var super god och det var ju min första opera. Figaros bröllop och det var på italienska. Mycket humor och det var fantastiskt att se på! Det gör jag gärna om! Men då ska jag ha fått mina glasögon för det var lite jobbigt att läsa texten ibland (Det måste göras snabbt för att hinna se vad som händer på scenen! haha!) och det var vart lite jobbigt med avståndsskiftningarna. Men inte så farligt att jag fick huvudvärk, det var skönt!


Figaros bröllop: Operan.se

Fick sitta bakom en väldigt lång (Och entusiastisk) man till en början, men så bytte jag plats med morfar efter första akten och min stackars nacke som blivit alldeles sned fick äntligen räta upp sig. Jag såg bara halva scenen om jag inte satt nästan lutad mot mammas axel och hade huvudet på sniskan. Så det var snällt av morfar! :)

Figaros bröllop: Operan.se

Det var roligt att få träffa honom även om jag inte riktigt vet vad jag ska säga när jag pratar med honom. Eller vad man ska prata OM! Det gick bra ändå och jag hade det jätte trevligt! Vi kom hem seeeent och jag var jätte trött, men halvvägs till Norrtälje blev jag pigg igen så när jag kom hem, 3 sek innan det började ÖSREGNA ute, satte jag igång tv'n och kollade på mitt älskade Animal Planet i några minuter så vart jag trött igen! ^^


Figaros bröllop: Operan.se

Nu sitter jag och sneglar på Steve Irvin (R.I.P) och de fantastiska veterinärerna. Ska strax gå upp ur min varma cocong (Täcket) och göra frukost. Vaknade tidigare än jag trott idag, först halv 8... Sen straxt efter 9. Ska upp till Coop senare och handla lite "road snacks" o.s.v och bli hämtad av Kims bror som snällt ska kjutsa mig till Kim och Sebbes son, Victors, dop! Det var faktiskt hemskt snällt av dem!

Så nu kanske jag ska börja göra mig i ordning, så jag hinner njuta lite av solen oxå! ;)

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

Ja det är tur att dom finns!



Trevligt att träffa dig igår. Men hur har du fått för dig att Ingemar är min bror? Haha. :p

2010-05-16 @ 15:03:56
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0