Jag avskyr DIG?

Jag har ju glömt att tala om vilka kurser jag ska läsa över sommaren!
Det blir: Miljökunskap -100p och
Mediekunskap -100p...
Det fanns inga roliga kurser att välja på i Norrtälje och jag ville inte läsa 4 st 50p kurser. Alla de roliga fanns i Ulricehamn.... Jag får väl flytta dit helt enkelt! ;) ELLER INTE!! Men sen när jag är klar med Norrtälje och jag flyttar till Uppsala så finns det fler studier att välja på som är roliga och på närundervisning!

Igår/i natt så grät jag syndafloder kan jag ju tala om...... Jag kollade på Animal cops Huston på Animal Planet och såg det hemskaste saker man kan utsätta djur för.. Ett sto som var dräktig och så mager att det inte fanns några muskler att hålla upp fölet i magen med. Magen hängde ner i höjd med haserna, som om jhon hade en säck på magen. Hon födde fölet i trygghet hos SPCA men hennes innandömme var så förstört att hon fick avlivas strax efter. Man såg på henne att hon älskade sitt lilla föl, men visste att hon inte skulle leva länge till....

Sen hittade de en massa djur på en övergiven farm. Det låg kadaver i hagarna och en kalv som hade skadat benet vid födseln räddades först. Det fanns även två hästar där varav ena hästen hade ett hål stort nog att få igenom minst en knuten näve, rakt genom HALSEN!!! De var helt förundrade över att hästen hade överlevt den skadan! Alla djuren som levde fick nya hem!

Dessutom är det LAGLIGT att äga exotiska djur i Texas! Ca 3000 tigrar bodde hos privatpersoner bara i Texas! De visade två tigrar som blivit vanvårdade. Den ena var så mager och hade fått problem med njurar och lever, så hon fick avlivas.. Hur sjukt är det inte!?!? VARFÖR är det lagligt när tigrar är på gränsen till utrotning!?!?
Den andra tigern, hanen, räddade de iaf och han fick flytta till ett center där de hade över 900 ha mark för "vilda" exotiska djur som blivit räddade.

Jag är glad att det finns folk som bryr sig om djuren. Men arg för att det finns folk som tror att djur är leksaker som man bara kan kasta ut när man tröttnat på dom eller så låter man dom bara dö så slipper man anstränga sig för att göra sig av med dom... 2 år i fängelse är inte tillräckligt... Det behövs mer....

Jag börjar mer och mer avsky människor.... Fy, både vår natur och våra djur både gå föra något annat! Men vi försummar båda två.  VARFÖR?

Nu ska vi klä på oss och snart ska vi gå ut! Vet inte om i ska leka eller hitta på något annat. Jag tror jag glömde mitt armnband på solkällan igår och vill gå förbi där, men de har nog stängt idag.. Madde skulle ringa i morgon bitti och höra med dom men jag kan nog ringa själv, bara jag får tag i nr! ^^ Jag hoppas att det finns kvar där bara.. Annars blir jag ledsen.... Så håll tummarna!!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Kim

Det där programmet med hästarna såg jag för länge sedan, sjukt vad mycket ont människor kan skapa. :(

2010-05-13 @ 22:47:39
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag fattar inte hur det kan vara lagligt att äga exotiska djur... i sverige hade det ALDRIG varit möjligt som privatperson att äga en tiger. Det är idiotiskt... men alla vet ju hur sjukt "smarta" majoriteten av USA är -.-'

2010-05-14 @ 14:45:55
URL: http://cyborgdolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0