Mån-tor

I måndags kom Tobias hit! Efter skola och dagis mötte vi honom på busstationen. Först var jag och hämtade mitt armband och frågade vart mina glasögon tagit vägen! Och gissa vart de var... Jo de hade skickat en beställning men ingen hade tagit emot den eller slarvat bort den! Så om jag har tur kommer dom idag, vilket jag inte tror....
Men i alla fall, vi mötte honom och gick hemåt. Tindra ville leka på lekplatsen vid Vigelsjöskolan och det fick hon. Sen vart det bara mys i soffan en stund och sen bums i säng.

Upp och lämna Tindra på dagis, skola, hem. Upp till Blomsterlandet och köpa blommor och buskar. Fick skjuts av mamma därifrån och det var snällt och tur att hon var på väg dit när jag ringde! För vi hade en 20 kg säck med jord och en stor tung kasse med mat. Jag planterade medan Tobias fixade en sallad. Så fint det blev!! *Stolt* hahaha!
Hämtade Tindra på dagis och så lekte vi ute på gården hela kvällen och middag åt vi ute på altanen. :) Riktigt mysigt! Somnade snabbt på kvällen men sov dåligt på natten. Vaknade innan alla och kände mig hemskt ledsen, men det gick över.

Var hemma från dagis och skola så det blev frukost på altanen. Sen lek i lekparken "fortet", lunxh på altanen, lek hos mormor i trädgården och till sist middag på mormors altan. Så vi har vart ute hela dagen! Lämnade Tobias på busstationen oxå innan vi gick till mormor... Trist att han bara vill stanna några få dagar, men han har annat att göra hemma oxå (Som jag hoppas att han gör nu!! (; ). Efter middagen åkte jag och mamma ut och körde i en halvtimma. Fick träna mer på att hitta dragläge och att backa in på parkering. Dragläget gick bra när inte backen var så jätte brant som sist! haha! Och backa gick förvånandesvärt bra! Det var bara att köra rakt fram in på en parkering som inte gick så bra, jag hamnade alltid för mkt åt det ena eller det andra hållet. hehe! Men annars gick det väl sådär. Var lite trött i huvudet...


Idag är mattelektionen inställd på morgonen och sen har min mattelärare planerat in nationellt prov i matte samtidigt som jag har redovisning i samhällskunskap, vilket jag faktiskt kommer att välja framför nationella då nationella inte ger sämre betyg iaf om man inte klarar utan snarare ett test på vad man kan och har lärt sig. Och jag vill höra de andra på den muntliga redovisningen.
Jag mailade läraren och frågade om jag  kunde göra provet tidigare idag eller i morgon istället. Får se om han riger sen som jag bad om.

Min förkylning är bättre! Nu nyser jag bara ibland och hostan blir bättre med Viks salva! Det är skönt! Och huvudvärk har jag inte haft på 3 dagar nu!! :) Jätte skönt!

Nu ska vi äta frukost och klä på oss. Vi försov oss i morse, men det gjorde ju inget eftersom min lektion var inställd. I kväll är det picknik på dagis oxå! Så jag måste hinna handla när jag går hem från skolan sen! :D

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0