Maj 7, 2010

Goldhunter xx heter hästen och han var jätte söt! ♥ Han kändes inte alls lika stor (170) när man satt på honom och han hade en super mysig trav! Hon sa att han var stark och det var han! Varje gång jag fattade trav kände jag hur hela hästen ville fara iväg som en kanonkula i slängtrav! Men jag lyckades ändå med min lilla kropsvikt tynga ner och distrahera tillräckligt för att han skulle kunna gå i en lugn och sansad trav. Det tyckte hon, ägaren, var jätte bra för det var många som hade provridit och inte orkat hålla honom! Men galoppen var ju en annan fråga.. hehe! Ex-galoppör + en liten (Och svag/omusklad) människa + litet ridhus + en bom på fyrkantspåret = snabb, hetsig galopp och mjölksyra i armarna! Dessutom trodde han att bommen var en galoppbom och ville hoppa över! hihi! Men han var supermysig och nu ska vi båda lära känna varandra, komma i form och bygga muskler! Ja så mkt man kan på 2 dagar i veckan.. Jag får träna lite hemma mellan dagarna! haha!
Jag måste dessutom lära mig att inte spänna mig när jag sitter ner i traven och när jag ska fatta galopp!! Alla tips på träning mottages tacksamt!!

Sen orkade jag inte vänta på bussen i 2 timmar så jag började gå! Det tog nästan 1 tim och 45 min och då tog jag en omväg förbi Färsna 4H för kisspaus och en snabbis in på Willy:s för en dricka! Nästa gång tänker jag cykla tror jag! om det är fint väder! haha! Nästa gång skulle vi rida ut och kolla lite vägar så jag får känna på hur han är ute oxå! kan tänka mig att han blir ÄNNU starkare ute! hehe! Men jag skulle få ha pelham då... Vet inte om det är bra eller dåligt?! haha!

Sen hämtade jag Tindra på dagis efter lite vila av fötter och ben! Gick direkt till ridskolan och hälsade på hästarna, klappade på TiGer och Myz, tittade på lektionen (Oj vad mycket det finns att säga om den!!!) och sen pratade vi med Leila så att Tindra och Gabriellas dotter Nova skulle få vara med på barnridningen i morgon! Tindra hoppas på att få rida TiGer igen! hihi! Sen tittade vi på fasanerna och kaninerna innan vi gick bort till lekplatsen och lekte lite! Det var riktigt kul men jag var trött i benen kan man ju säga! Tindra tyckte t.o.m att det var så kul att hon inte ville gå hem när hon väl såg att jag lurat bort henne hemåt! haha!

Nu väntar vi på maten och sen är det mys i soffan för hela slanten! Sovmorgon i morgon, ska bli sååå skönt! Sen ska Tindra hem till mormor och sova! mormor ville kidnappa henne. Så tomt och ensamt det kommer bli här.... Skulle även få övningsköra lite i morgon. Skulle gjort det idag men huvudvärken idag är värre än den brukar så jag kände inte för att sitta och koncentrera mig på att köra bil då!

Nu blir det kramkalas!

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vad kul att det gick bra.



Min blir stark och ännu värre om det blir dragkamp, henne måste man lätta i handen så fort hon blir stark. Min rider man mkt med skänklarna, kniper man om med låren så stannar hon. Kanske funker på "din" oxå?



Utan stigbyglar är ju bra om man ska sitta ner. Långa ben, trampa ner hälarna. Rak i ryggen. Man kan göra lite gymnastikövningar med benen oxå för att komma ner i sadeln och få alla muskler i låret att "suga fast" i sadeln. Ta benet rakt ut och knät i 90 grader. Som du sitter på en stol med benen rakt ut. Vinkla tån framåt och ta bak benet så långt det går (rak i ryggen) och låt benet "glida" mot sadeln tillbaka i rätt läge. ASJOBBIGT.

2010-05-07 @ 22:28:31
URL: http://jerseyko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0