Känsloladdat!!

Morsning korsning! I måndags ringde mamma på morgonen när jag var på väg till doktorn och frågade om jag ville rida istället för henne på Rimbo ridskola! Så på kvällen åkte vi dit och jag fick rida hästen som jag kärade ner mig i när vi var på besök där, Vinsenta! :D Jätte fin i höger varv och i vänster varv var det som att försöka böja en planka!! = träningsvärk! Men kul var det!

I tisdags kom snön och ALLA på Facebook var ju tvungna att påpeka det... Som om ingen annan såg att det snöade! haha! Och såklart vart det snökaos i hela landet eftersom det kom SNÖÖÖÖÖ i SVERIGEEE på VINTERN I ÅR IGEEEN!!!! OOOOHHH!!! haha! Roligt det där, det bästa med hela vintern! Annars hatar jag vintern, kylan och snön och tackar inte nej till en bungalow i Thailand i ett par månader!'

Igår var vi hos mamma och åt! Det blidde Ramen till middag! Fast, min ramen var nog godare... ;) Den var vegetarisk oxå och hade lite mer saker i. Fast Nicklas Ramen var oxå god! med kyckling i. Ska testa göra kyckling Ramen jag med. Först ska jag prova MED ägg!! (Internt) Eller inte Ramen med ägg för det har jag ju redan provat, utan jag ska prova knäcka ett ägg, eller bara gulan, i nudelsoppan! Låter skit äckligt va? Men när jag och Tindra åt nudlar och ägg här om dagen så tappade jag min gula i nudlarna och det var gott!! Ska även testa göra något roligt med ris! För ris har vi massor av hemma nu.

Jag har ju sett klart You're Beautiful nu, det koreanska dramat (Rekommenderas starkt!!) och nu har jag börjat kolla på en japansk drama serie som heter "Hana Yuri Dango" (Boys before flowers) som är baserad på mangan med samma namn. Finns även som anime har jag för mig. Jag är på Säsong 2 nu och jag KAN INTE SLUTA TITTA!! Så jävla bra!! Jag blir förbannad, glad och ledsen på samma gång! Den här serien har ALLT! Jag rekommenderar den till er som inte är japan freak oxå för den är helt otrolig. Det är engelsk textning på den!


Sen har jag även funderat massor på mina vänner och familjen. Hur lite man egentligen uppskattar sina vänner och familjen nu för tiden. Man tar allt för givet, att de alltid ska finnas där. men vad gjorde du för din bror/syster senast? så jag ska komma på något roligt att hitta på med min lillebror. Bara det att han inte tycker något är roligt som har med utanför dörren att göra typ.. Fiska kanske.... Aja nåt kommer jag nog på! Han hatar ju mig men jag hatar inte honom så jag skiter i att han hatar mig! Jag vill hitta på något med honom ändå!
Och min mamma, min älskade rara mamma.... Jag kan inte tacka henne tillräckligt för allt hon gör! Jag vet att allt hon säger och gör, även när hon skäller och gnäller på mig, är för min skull. Jag kan bara hoppas att jag blir hälften så klok som min mamma när jag "växer upp" (om jag ens gör det! (; ) Hon är den bästa som finns!

Och vännerna då? Jo jag kom fram till detta:
Pernilla och jag har ingen sån relation att vi pratar känslor osv med varandra. Visst händer det, men det är oftast så att hon hjälper mig med det vardagliga livet och ställer upp och hjälper mig när min ärthjärna inte räcker till. Hon är en underbar och fantastisk vän på alla sätt. Vi har haft otroligt roligt tillsammans i våra "yngre dagar". Jag fattar inte hur hon har orkat med mig! haha! Jag önskar att jag kunde finnas där mer för henne... <3
Ida är den jag kan prata känslor med. Henne vet jag att jag kan lita på när det gäller allt. henne är den första jag vänder mig till, även om jag inte är hennes första val. För hon är den jag litar på till 100% och jag vet att hon alltid finns där för mig och jag finns alltid för henne, dygnets alla timmar alla dagar på året! Bara hon inte glömmer det!! ;) <3
Madde är den vän jag har haft längst. Hon och jag har bara roligt ihop. Madde är den som "bara finns" där i alla situationer. En super duper vän! <3

Sen har jag ju såklart många andra jätte bra vänner, men de här tre är de allra bästa vänner man kan tänka sig! De här tre är de personer som har fått mitt liv att gå framåt. Jag inspireras av dem och beundrar dem. Ibland är jag tom avundsjuk på dom. Men jag är lycklig för deras skull, för det liv de har och att de är lyckliga. Jag önskar dem inget annat än lycka och kärlek! Jag vet inte vad jag ska göra för att tacka för allt de har gjort för mig... Det finns lixom inte ens ord att beskriva! De är de bästa vänner man kan ha och jag saknar dem något så fruktansvärt mycket!!!! Jag älskar er!!! TACK!!

Nej.. Torkar tåren som rinner på min kind och gör lite nytta istället!

Puss och kram!
抱擁とキス

Ps: För er som inte vet så finns jag på Bilddagboken oxå om ni vill se fler bilder!! Funkar inte länken så sök på användarnamnet Teri.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har inte du gästlösen på din? För isåfall kan ju folk inte se o__O

Vet inte om jag bara fått för mig det dock haha

2010-11-11 @ 13:57:21
URL: http://cyborgdolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0