Nyappy!!

Jag hatar att bo i min lägenhet på vintern, men jag älskar den på sommaren... Just nu vill jag flytta härifrån och vart som helst går bra förutom här. Men på sommaren älskar jag  min altan, området och allt som finns i närheten! Klurigt... Jag hoppas att jag en dag hittar någonstans att bo där jag trivs både sommar och vinter. Att behöva göra te för att värma händerna när man är inomhus är illa... Att näsan är iskall och rinner lika illa inne som ute är illa.... Jag gillar inte vintern och vill gärna slippa vintern när jag är inne oxå! Men men...

Idag fick jag ett roligt samtal! Nämligen från en förskola i Åkersberga som jag skickade en ansökan till igår och i morgon ska jag komma på intervju!! :D Så håll tummar, tår, tassar och hovar för mig!! Idag har jag även lämnat in allt till soc och postat papperna med ansökan för förnyat bostadsbidrag!

Tindra vart hemma från dagis idag för i morse ringde jag och sa att vi blir lite sena för vi var båda lite trötta i morse och de sa att de skulle på möte och ville att hon skulle bli hämtad runt 12 istället för de skulle ha vikarier och ville helst inte ha så många barn. Då tyckte jag att det var lika bra att vara hemma. Och tur var väl det för då kan hon ju vara på dagis i morgon istället när jag ska på intervjun utan att behöva dra timmar från nästa vecka!

Det känns faktiskt som att allt håller på att vända till det bättre nu, men jag vågar inte hoppas för mycket för varje gång jag gör det så får jag 3 ggr tillbaka i skit. Men ett litet ljus i tunneln kan jag se! Även om jag inte får det här jobbet så ska jag inte ge upp! För Tindras skull och för min skull.

Idag blir det sängen tidigt för, för en gångs skull, är jag sovtrött redan nu! Så jag ska lägga mig och läsa lite "dance in the vampire bund" i mitt extremt osexiga men urmysiga nattlinne och mina grymt snygga glasögon som jag jämt glömmer att ta med mig! ^^


DE får jag inte glömma i morgon! Ifall jag måste läsa några papper eller nåt och ifall jag ska läsa på bussen. En timma med buss och sen ska jag ta Roslagsbanan en station och INTE ta direkttåget (Som jag har gjort förr!) och så skulle man se förskolan från stationen. Så jag hoppas att jag hittar! Så jag har laddat med mer bra musik i öronen och ska ta med mig mangan att läsa!

Hej hopp i sängen nu! Glöm inte att skicka lyckotankar och allt positivt till mig i morgon kl 10.00 och ni som läser det här efter det så... TACK SÅ JÄVLA MYCKET!! (Om det blir ett bra eller dåligt tack får vi se i morgon! hehe!)

Puss och kram!
抱擁とキス

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag håller tummar och tår!!

2010-11-19 @ 12:59:41
URL: http://underminhud.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0