En hel helg med Linda!

Jisses! 4 dagar sedan och ingen har saknat mig! ^^ Det har inte heller hänt så mycket som kan vara av intresse, tror jag. Jo faktiskt så känner jag mig lite stolt för jag, dressyrmuppen, har faktiskt HOPPAT! Första gången på 2 år! haha! Började med cavaletti så Bosse fick lyfta på benen lite och sen satte jag upp ett kryss på 50 och hoppade 3-4 språng i trav och galopp! Blev väl mest arbete mellan gångerna för stresshästen tyckte att det var roligt och ville galoppa/passa/trava, ja allt på en gång mot hindret, och vi fick gå tillbaks till basics och träna på att trava! Men jag hoppade! :D Sen på kvällen kollade jag på Idol med Linda och Minna! De bjudade på litte gootis och swips! Många gott! ♥ Nattade hästarna i pausen och fick skjuts hem miss i nassen när röstningen var avslutad!

I lördags städade jag som bara den! Dammade och donade och fixade i 6 timmar i vardagsrummet och 1 tim i köket. Sen på kvällen kom kära Linda över med sin "lilla" bror Pontus över för lite fika och tv-tittande! Det var mycket trevligt! Sedan bestämdes det, väldigt sent på kvällen, att vi skulle vara hästfolk åt Kim som skulle på tävling! Så det var bara att ställa klockan på 05.30.....

Dålig kvalité... Klickbara bilder!
...Och tror ni att jag kunde somna eller? nej jag vred och vände på mig till ca 02.30... Sen var det bara att kliva upp och se glad ut! Linda hämtade mig runt 06.00 och så åkte vi till Älmsta och Kim som inte var där än! Så vi fodrade hästarna och satte på täcken tillsammans med hennes pappa och när hon kom fixade vi lite till innan vi kom iväg 07.00. Då bar det av mot Lidingö! Linda var mamma och hade packat med matsäck! 8 st mackor! haha! Men de räckte inte till oss.... Nej, jag och Linda var hungriga, kalla och trötta. Kim rev ett hinder i första omgången, blev felfri i andra och fick tillsammans med sitt lag rida omhoppning. Vilket slutade med att deras lag vann med typ 1 100-dels sekund eller något! Tight var det iaf! GRATTIS! På vägen hem var jag och Linda som hungriga vargar och hade bara ett mål i sikte! Mc Donalds! haha! Vi fick vår mat tillslut och efter att vi släppt av Kim och häst så blev jag avsläppt hos Patrik för att hämta Tindra.

Tindra var trött och super duper gnällig! Men eftersom mamma ringt och sagt att jag skulle få en tidig julklapp så skulle vi förbi där först innan vi gick hem! Varför? Jo för att det är jul! Jag fick först en present av Bosse: Nikotintuggummin!! haha! Och av mamsen fick jag en snygg jacka som täcker rumpen! Kostade 1900 kr tydligen! Det hade jag aldrig haft råd med så TACK TACK TACK för den!!! ♥ ♥ ♥ Dyrt med jackor nu för tiden tydligen!

När vi kom hem hoppade Tindra bums i säng och jag satte mig här för att uppdatera. Så nu vet ni allt! ^^ Ska strax sova jag med, ska bara ta ett glas thé innan så jag tinar efter denna frusna dag! *Burr*

Puss och kram!


Ps: Det är bra nu! Det enda som fattas är min prins.. Pengar.. De ger inte så mkt lycka som man tror!

Kommentarer
Postat av: Linn

Duktig du är med hoppandet och skönt med nikotintuggummi :). Ha det bra!



//Linn

2010-10-18 @ 07:12:22
URL: http://underminhud.se
Postat av: Kim

Tack! Dina bilder går ej att förstora. :O Lägg in bild på jackan! :)

2010-10-18 @ 15:13:39
URL: http://kimlundin.blogg.se/
Postat av: Kim

Du har blivit utmanad i min blogg!

2010-10-19 @ 11:24:05
URL: http://kimlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0