Rubrik

Kurser fr o m augusti 2010 för kommande intag:
  • Psykologi (25 Yh-poäng)
  • Etik, förhållningssätt och säkerhet (25 Yh-poäng)
  • Medicinsk grundkurs (15 Yh-poäng)
  • Psykosocialt behandlingsarbete med inriktning barn och ungdomar (30 Yh-poäng)
  • Droger, drogberoende och behandlingsmetoder (25 Yh-poäng)
  • Socialpsykiatri (15 Yh-poäng)
  • Handledning och samtalsmetodik (20 Yh-poäng)
  • Kriminalitet och avvikande beteende (15 Yh-poäng)
  • Social dokumentation (15 Yh-poäng)
  • Fördjupningskurs (20 Yh-poäng)
  • Social kompetens (15 Yh-poäng)
  • Lärande I Arbete LIA (130 Yh-poäng)
  • Det sociala arbetsfältet * (50 Yh-poäng samt 15 högskolepoäng)
De markerade med stor text är de ämnen som jag tycker verkar roligast! Som Syon sa så är det ca 75% av kursen som mest som man gillar och jag tror det stämmer! ;) Detta är alltså för Behandlingsassistent! Om jag bara kunde sluta ha ångest och söka kurserna så hade de ju varit så mycket lättare. Men jag har en fruktansvärd ångest av så många anledningar..... Men det kommer gå bra!

I morse vaknade jag först själv, efter en stund ringde klockan som jag inte ens ställt på ringning!! Jag har så att den ringer tis-ons-tor, de dagar Tindra är på dagis. Så jag undrade varför den ringde. Det visade sig att jag satt fel datum här om dagen när jag tappade telefonen i golvet, fortfarande insnurrad på september månad! haha! Srax efter det kommer Tindra springande och hoppar upp i min säng. Just när vi håller på att somna om båda två skicka mamma sms så Tindra vaknar till. Efter en stund vill Tindra ha frukost, telefonen ringer och det är någon IGEN som inte kan läsa ordentligt och vill KÖPA biljett till Terry Evans av mig fast det står: KÖPES! Och under rubriken: Övrigt köpes. *Suck* Det är den 4:e nu som ill köpa, men hon bad mig inte åtminstone att försöka få tag i biljetter till henne. Det var ju skönt det!
Allt detta på den enda dagen vi faktiskt KAN ta sovmorgon på!!! *Suck*

Nu har vi ätit frukost och det gick ovanligt snabbt för Tindra idag! Jag hann inte ens äta upp min macka innan hon ätit både sin macka och yoghurt!! Hon måste varit väldigt hungrig idag. Nu sitter hon och bajsar på toaletten.
Min lilla prinsessa har börjat bli stor!
Hon ska inte längre åka vagn, utan ska gå. Hon pratar så förståndigt och härmar fröknarna på dagis och använder deras kloka ord! haha! Massa små saker som inte gör henne till en liten bebis längre.... Slutat med blöja på dagen, med napp på dagen och hon har en stor egen vilja! haha! Oj oj oj... Snart är hon tonåring. Bästa att njuta bäst det går tills dess! ;)

Idag ska Tindra vara hos sin farfar en stund så jag kan vara i stallet lite! Om han mår bra så att säga, farfar alltså. Han fick tydligen åka till akuten igår kväll med någon allergisk reaktion. Men det ska väl inte vara några problem! Jag ska rida en sväng på Mellinge tror jag om han inte fått gått där hela veckan för då hittar vi väl på något annat. Ska bli spännande om någon, efter 2 veckors pikande, fattat och smörjt det andra tränset som hade möglat. Jag gissar på att det fortfarande är lika mögligt så jag får väl smörja det ändå. Men det gör inget, det är kul med stallpyssel som sagt, jag skulle kunna vara i stallet hela dagen om jag kunnat!

Nej nu måste jag städa lite innan vi ringer "farfar" och går!

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0