Äntligen min ridtur!

Idag fick jag min tur på Mellinge med Kamelis (Bosse), som faktiskt kunde vara häst idag! Även fast vi red i skogen så fick han ju arbeta lite. Stackaren tycker nog inte att det är roligt när jag rider, det är nog roligare när de mindre tjejerna rider och rejsar! ;) Men det gav resultat! Vi kunde skritta på lång tygel UTAN HETS och han JOBBADE i traven på TYGELN i 3 steg (Och ett lååååååångt och högt stön!) ;) Och som avslutning satte vi av i full galopp så han blev gladis! Mötte Linda och Ini på vägen hem och gjorde sällskap sista biten. Det är härligt att vara i stallet! Jag skulle kunna vara där hela dagen som jag kunnat... Hehe!
I morgon försvinner antagligen Nadja till Trappalanda oxå.. Lite tråkigt, men det är inte mitt val. Och snart kommer nya pollen, Fandango hette han tydligen! ^^ Söt var han oxå! Jag och Linda hade lite samtal när vi smörjde tränsen efter ridturen. Kul att få prata med henne ibland! haha! "Fröken jobbnarkoman"!

Sen hämtade jag Tindra som var hos mamma/mormor. Hon och Bosse (Människan) sov båda två när jag kom och skulle väcka henne. Det såg skönt ut... Haha! Sen "installerade" vi (Bosse) deras nya Wii Fit och testade det. *Poff* sa det så hade tiden gått jätte snabbt och vi hade inte ätit middag! Så vi sprang, eller Tindra cyklade(!!), hem och gjorde varma mackor innan det var dags för prinsessan att sova. Läggdags är den bästa stunden på hela dagen. För då myser vi och busar nära inpå varandra och man FÅR pussa henne, lite! ;) Synd att man inte kan ha läggdags hela dagen. Hehe!

Skulle gått och hälsat på farmor idag, men det tog längre tid i stallet än beräknat och jag glömde att Tindra hade cykeln med sig så vi skulle inte hunnit hem och hämtat vagnen o.s.v... Så vi  ska hälsa på i morgon istället!
Handla måste vi göra med, kattmat och skithuspapper! :D

Nej nu ska jag krypa ner i sängen, fast jag är ovanligt pigg! Kanske beror på att jag snart, äntligen, är frisk från min eviga förkylning! För nu...

Puss och kram, ät banan! För det är nyttigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0